Show simple item record

dc.contributor.advisorTek, Ömer Baybars
dc.contributor.authorKabukcu, Evrim
dc.date.accessioned2021-05-08T12:10:17Z
dc.date.available2021-05-08T12:10:17Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/700384
dc.description.abstractModa, farklı disiplinlerden gelen araştırmacıların teorik ve uygulamalı olarak farklı yaklaşımlarını yansıttıkları bir alan olarak popülaritesini arttırarak sürdürmektedir. Modanın hızlı döngüsü nedeniyle, bu dinamik endüstrinin ürün ve süreç anlamında sürdürülebilir teknik yaratıcılığa ve inovatif bir yaklaşıma ihtiyacı vardır. Bu bağlamda; moda pazarlama, hızlı değişim ve yaratıcılığı simgeleyen moda ürünlerinin potansiyel müşterilerini merkez alarak hem teknik hem de sosyal yönleriyle bütünleştirici bir pazarlama uygulaması olarak karşımıza çıkmaktadır.Bu çalışmada Bütünleşik Ürün Malzemesi Seçimi (IPMS) modeli genel çatı olarak kullanılmış ve modelin alan araştırması İzmir Ege Serbest Bölgesi'nde faaliyet gösteren Hugo Boss kadın giyim üretim biriminde gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda, araştırma konusu olarak seçilen Hugo S14SU ürünlerinin üretiminde bulunan uzmanların görüşleri, Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) yöntemiyle önceliklendirilmiş ve ardından önceliklendirmelere dayalı olarak Kalite Fonksiyon Göçerimi (QFD) yaklaşımıyla kalite evi (HOQ) kurulmuş ve daha sonra aynı yaklaşımla bir QFD marka evi tasarlanmıştır. Ürün ve marka ile ilgili olarak kurulan evler, yorumlanmış ve araştırma bulguları doğrultusunda optimizasyon önerileri sunulmuştur. Ayrıca IPMS modeli, AHP yöntemi ve QFD yaklaşımını kapsayan, her türlü ürün ve sürece uyarlanabilecek bütünleşik bir model önerisinde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Moda Pazarlama, Bütünleşik Ürün Malzemesi Seçimi Modeli (IPMS), Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP), Kalite Fonksiyon Göçerimi (QFD), Optimizasyon.
dc.description.abstractFashion continues to be an area that reflects the increasing popularity of different theoretical and practical approaches of researchers from different disciplines. Due to the rapid cycles of fashion, sustainable products and processes in terms of technical creativity and innovative approach is needed. In this context, fashion marketing emerges as an integrative marketing application with its both technical and social aspects by taking potential customers center that symbolize rapid change and creativity of fashion products.In this study, Integrated Product Material Selection (IPMS) model was used as a general framework and field research of the model was held at Hugo Boss Women Apparel Manufacturing Unit operating in the Aegean Free Zone in Izmir. In this context, the opinions of experts involved in the production of products from Hugo S14SU which was selected as research subject, was prioritized by Analytic Hierarchy Process (AHP) method and then House of Quality (HOQ) was established based on prioritization with the Quality Function Deployment (QFD) approach and following QFD House of Brand was designed with the same approach. The houses established in relation to products and brand, were interpreted and optimization suggestions were presented in accordance with the findings of the research. Additionally, an integrated model is suggested including IPMS model, AHP method and QFD approach that can be adapted to all kinds of product and process.Keywords: Fashion Marketing, Integrated Product Material Selection Model (IPMS), Analytic Hierarchy Process (AHP), Quality Function Deployment (QFD), Optimization.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGiyim Endüstrisitr_TR
dc.subjectClothing Industryen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleModa pazarlamasında bitmiş ürünlerin tasarımına ilişkin uzman görüşleri analizi ve IPMS modeli
dc.title.alternativeAnalysis of expert opinions concerning the design of finished products in fashion marketing and IPMS model
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFashion
dc.subject.ytmQuality function deployment
dc.subject.ytmFashion sector
dc.subject.ytmFashion design
dc.subject.ytmProduct design
dc.subject.ytmAnalytical hierarchy process
dc.subject.ytmIntegrate product material selection model
dc.subject.ytmAggregate production planning
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid10083374
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid406689
dc.description.pages177
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess