Show simple item record

dc.contributor.advisorBulut, Çağrı
dc.contributor.authorŞanli, Miray
dc.date.accessioned2021-05-08T12:10:14Z
dc.date.available2021-05-08T12:10:14Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/700370
dc.description.abstractKümelenme sosyal refahı, rekabeti ve ekonomik kalkınmayı artırmak için yaygın olarak kullanılan araçlardan biri olarak kabul edilmektedir. Kümelenme, aynı zamanda bir değer zinciri içinde yer alan çeşitli aktörler arasındaki iletişimi ve işbirliğini desteklemek, bölgenin ve sektörün rekabet gücünü artırmak için küresel olarak yayılmaktadır. Son 20 yılda, kümelenme bir araç olarak yaygın bir şekilde kullanılmıştır. Türkiye'de ise kümelenme kavramı ilk olarak 2000'li yıllardan sonra strateji ve politika dokümanlarında tanımlanmaya başlamıştır. Kümeler genellikle destekleyici kuruluşlar ile birlikte sanayi paydaşları arasındaki karmaşık ilişkileri temsil etmektedir. Bu ilişkiler esasen küme faaliyetlerinin yönetildiği ve gerçekleştirildiği küme organizasyonları olarak da tanımlanan küme girişimleri tarafından yönetilmektedir.Bu tezde, Türkiye'deki küme yönetimi organizasyonlarının faaliyetlerinin bir stratejiye dayanarak uygulanıp uygulanmadığı ve hizmetlerinin etkileri incelenmiştir. Bu tezin amacı küme yönetimi organizasyonlarının hizmetlerini stratejik plana göre belirlemeleri ve hizmetlerinin etkilerini arttırmaları için öneriler sunmaktır. Araştırma sektör ve bölgesel dağılıma göre seçilmiş 20 küme yönetimi organizasyonun küme yöneticileri ile görüşerek yapılmıştır. Görüşmelerin amacı küme yönetimi organizasyonlarının yapısı, yönetim profilleri ve hizmetlerinin etkilerini ortaya çıkarmaktır. Tezin sonunda, Türkiye'de etkili küme yönetimi yapılarının kurulması için farklı yasal yapıdaki küme yönetimi organizasyonlarına yönelik öneriler sunulmaktadır.
dc.description.abstractClustering is considered one of the widely accepted tools to increase competitiveness and economic development to stimulate social welfare. Clustering is also becoming more expansive globally to support communication and cooperation among various actors in a value chain and increase the competitiveness of the region and the sector. During the last 20 years, clustering `as a tool` was widely used all over the world. In Turkey, clustering concept was initially defined in strategy / political documents after 2000's. Clusters generally represent complex relationships between stakeholders in an industry with supporting institutions. These relationships are mainly managed by cluster initiatives that are also described as cluster organizations where cluster activities are managed and implemented. In this thesis, the impact of strategy over activities of cluster management was investigated in Turkey. This thesis aimed to propose recommendations for cluster management organizations to build their services based on a strategic plan and increase impact of their services. The research was conducted with interview of cluster managers of 20 cluster management organizations that were selected based on industries and regional concentration. The aim of interviews was to find out cluster management organizations' structure, management profile and service influence. At the end of the thesis, the recommendations were presented to different legal type of cluster management organizations to constitute an effective cluster management in Turkey.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleStrategy influence and performance of cluster management organizations: An analysis of cluster management organizations in Turkey
dc.title.alternativeKüme yönetimi organizasyonlarının stratejik etkileri ve performansları: Türkiye'deki küme yönetimi organizasyonlarının analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStrategy
dc.subject.ytmStrategic influence
dc.subject.ytmStrategic management
dc.subject.ytmOrganizational performance
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmClusters
dc.subject.ytmManagement techniques
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmPublic administration
dc.identifier.yokid10079405
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid425140
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess