Polisiye türünde üç sahneli özgün uzun metraj film senaryosu yazımı ve şeytan çıkmazı (Angel Heart) filmi ile yapısal karşılaştırması
dc.contributor.advisor | Çakaloz, Etem Onur | |
dc.contributor.author | Dincer, Anil | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:10:12Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:10:12Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/700362 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, üç sahneli yapının uzun metraj film senaryoları dâhilinde nasıl kurulduğu ve bu yapının rehberliğinde özgün bir film senaryosu yazımı incelenmiştir. Üç sahneli yapı kılavuz alınarak yazılan polisiye türündeki özgün uzun metraj film senaryosu `Kadın Avcısı` ile polisiye gerilim türündeki kült sinema filmi `Şeytan Çıkmazı (Angel Heart)` üzerinden yapısal karşılaştırma yapılarak üç sahneli yapının özellikleri incelenmiş ve yeni yazılan özgün senaryonun bir anlamda yapısal kontrolü yapılmıştır. Yazılan özgün senaryonun yazım aşamaları, unsurları ve karakterlerin analizleri yapılmıştır.Filmlerin ortak konuları şu şekildedir; gündelik hayatlarının yavaş, tekdüze ve bunaltıcı akışından polisiye bir serüvenin içine sürüklenen ve kendilerini cinayetleri çözmeye çalışırken bulan kahramanlar, beklenmedik biçimde kendilerini cinayetlerin merkezinde bulurlar ve katilin hedefi haline gelirler. Ön plandaki polisiye hikâyeyi, arka plandaki geçmişle yüzleşme, inancın sorgulanması ve şeytani kötülüğün detaylarda gizli oluşu takip eder. Kahramanlar yaşadıkları polisiye serüvenin sonunda kendileriyle ilgili gizli kalmış hakikatleri keşfederler. Üç sahneli yapının kuralları kullanılarak oluşturulan özgün senaryo `Kadın Avcısı` ve karşılaştırmalı olarak örnek gösterilen `Şeytan Çıkmazı (Angel Heart)` filmiyle, üç sahneli yapının önemi ve kullanım şekli gösterilmiştir. | |
dc.description.abstract | Feature film screenplays written within the three act structure and the common forms of scene rhythms and storytelling are studied in this thesis.An original three act scene detective feature film screenplay is written and its structure is analytically compared to the cult movie `Angel Heart` The story and script elements such as writing stages, processes, characters and turning points of both screenplays are analyzed and compared. The common subject of both of the screenplays are; The heroes who are bored from their slow and depressing daily lives, find themselves in a criminal adventure where they are trying to solve a crime and find themselves at the center of the murders. Soon they themselves become the target of the murderer. The detective stories in the foreground are followed by the background story in which the subjects are confronted with their past, their faith and the fact that `the devil's in the details`. At the end of both stories, the heroes discover some new hidden facts about themselves.As a result, the above mentioned subjects aimed to show the importance and usage of three-act structure by the structural analysis of the `Woman Hunter` and `Angel Heart` movies by comparison. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Polisiye türünde üç sahneli özgün uzun metraj film senaryosu yazımı ve şeytan çıkmazı (Angel Heart) filmi ile yapısal karşılaştırması | |
dc.title.alternative | Original feature detective film Screenplay writing in three act structure and it's structural comparison with the movie `Angel Heart` | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sanat ve Tasarım Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Film production | |
dc.subject.ytm | Detective film | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Scenario | |
dc.subject.ytm | Scriptwriting | |
dc.subject.ytm | Film | |
dc.identifier.yokid | 10079178 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YAŞAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 443632 | |
dc.description.pages | 146 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |