Bir görsel iletişim aracı olarak posta pulu tasarımının Dünya`daki ve Türkiye`deki tarihi gelişimi ve grafik tasarım ürünü olarak incelenmesi
dc.contributor.advisor | Bulut, Gören | |
dc.contributor.author | Aydoğmuş, Nilgün | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:10:11Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:10:11Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/700359 | |
dc.description.abstract | 'Bir Görsel İletişim Aracı Olarak Posta Pulu Tasarımının Dünya'daki ve Türkiye'deki Tarihi Gelişimi ve Grafik Tasarım Ürünü Olarak İncelenmesi' konulu çalışmamda antikçağdan günümüze kadar olan haberleşme tarihini, posta pulunun tarihi gelişimini, posta pulunun önemini, toplumsal tarihin görsel bir kaynağı olarak nitelendirilebilecek posta pullarının, genel olarak görsel bir iletişim aracı olduğu ve posta pulu tasarımına dair teknik kriterler değerlendirilmiştir.Posta ve haberleşme tarihi, insanoğlunun göçebe yaşayıştan, yerleşik düzene geçişinden, günümüze kadar uzanan oldukça geniş bir zaman diliminde kendini göstermiştir. Öyle ki, mesafe ve coğrafik şartlara bağlı olarak, ateşle, dumanla, aynayı güneşe tutup yansıtarak, davul ve tamtam çalarak, haberleşmeye çalışan insanlar, daha sonra güvercinle, yaya ve atlı postacılarla haberleşme yoluna gitmişler, bunu izleyen zamanlarda da farklı posta ve haberleşme yöntemlerini keşfederek ve bunları geliştirme yoluna gitmişlerdir. İnsanlık tarihi kadar eski olan haberleşme faaliyetleri, çağlar boyunca değişik aşamalardan geçerek ve sürekli gelişerek bugünkü yapısına kavuşmuştur. Posta pulu, gerek işlevsel gerek sanatsal bakımdan iletişim tasarımı alanında önemli bir göreve sahiptir. Posta pulları, bir ülkenin sanat, müzik, edebiyat, dans ve spor gibi çeşitli kültürel öğelerinin, gurur kaynaklarının sergilendiği kültürel bir miras ve propaganda aracı olmuştur.Posta görsel kültürün bir parçasıdır ve içerdiği anlam katmanlarıyla görsel iletişimin bir formudur. Posta pulu tasarımında kullanılan görsel öğelerin pulun işlevini nasıl ifade ettiği incelenmiştir. Pul tasarımı estetik kaygılar gözetilerek üretilen görsel bir iletişim aracı olmuştur. Posta pulunun içerdiği mesajları çekici olarak iletebilmesi hususunda dikkat edilmesi gereken unsurlar araştırılmıştır. 2014 yılında Soma'da yaşanan ve 301 madencinin yaşamını yitirdiği 'Soma Maden Faciası' posta pulu tasarımı uygulama konusu olarak ele alınmıştır. Toplumsal duyarlılığı artırmak için bir pul serisine konu edilmeyi hak etmiştir. Ele aldığım konu doğrultusunda; iletişim tasarımı noktasında kısıtlı yüzeyde etkileyici ve derin bir görsel anlatımın gerekliliği üzerine dikkat çekilmiştir.Anahtar Kelimeler: Haberleşme, Görsel İletişim, Posta Pulu Tasarımı, Grafik Tasarım | |
dc.description.abstract | In my study about 'Examination of the Historical Development of the Postage Stamp Design as a Visual Communication Tool In Turkey And in the World as a Graphic Design Product'; the history of communication from past to today, the historical development and the significance of the postage stamp, generally stamps as a means of visual communication defined as a resource for social history and technical criteria about postage stamp design have been examined.The history of post and communication has made its presence known for a long period of time from nomadic life to permanent settlement up today. Such that ,depending on distance and geographical conditions; people tried to communicate by means of fire and smoke, held mirror and reflected it towards the sun or played the drums. Later, they communicated with pigeons and horse and foot postmen. In the following times, they discovered a variety of communication tools and developed them. The activities of communication which are as old as the history of humanity have reached today's structure by going through different phases and developing permanently.The postage stamp has an important role both as functional and as aesthetic in the field of communication design. Postage stamps have become a cultural heritage and a tool for propaganda exhibiting a country's cultural items and sources of pride like art, music, literature, dance and sport.Postage is a part of the visual culture and is a form of visual communication with the meaning layers included. The way the visual items used in the design of the postage stamp expresses the function of the stamp have been examined. Stamp design has always been a visual communication tool thinking of aesthetic apprehensions. In regard to effectively delivering the messages of which postage stamp includes, the elements to pay attention have been investigated.'Soma Mine Disaster', which occurred in the year of 2014 with the loss of 301 miners, has been handled as the subject of the practice. It deserves to be constituted in a series stamps in order to increase social awareness. In line with my topic, in relation to communication design, the necessity of a profound visual expression and a limited impression has been pointed out. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Bir görsel iletişim aracı olarak posta pulu tasarımının Dünya`daki ve Türkiye`deki tarihi gelişimi ve grafik tasarım ürünü olarak incelenmesi | |
dc.title.alternative | The examination of the historical development of the postage stamp design as a visual communication tool in Turkey and in the World and as a graphic design product | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Grafik Tasarım Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Visual communication | |
dc.subject.ytm | Visual image | |
dc.subject.ytm | Graphic design | |
dc.subject.ytm | Visual tools | |
dc.subject.ytm | Historical development | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.subject.ytm | Stamp | |
dc.identifier.yokid | 10086314 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YAŞAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 425103 | |
dc.description.pages | 131 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |