Show simple item record

dc.contributor.advisorİçöz, Orhan
dc.contributor.authorBaşer, Umut
dc.date.accessioned2021-05-08T12:10:08Z
dc.date.available2021-05-08T12:10:08Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/700349
dc.description.abstractGünümüzde önemi giderek artan kurumsal sosyal sorumlulukla alakalı Türkiye'de çeşitli araştırmalar yapılmıştır. Yapılan araştırmalarda kurumsal sosyal sorumluluk kavramı, modelleri ve değişik sektörlerdeki parametreler baz alınarak kurumsal sosyal sorumluluk algısı ölçülmeye çalışılmıştır. Bu çalışmanın temel amacı, kurumsal sosyal sorumluluk algısının değişik yaş gruplarındaki kadın ve erkekler üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Çalışma üç ana bölümden meydana gelmiştir. Birinci ve ikinci bölümde kurumsal sosyal sorumluluk kavramı ve Uluslararası sosyal sorumluluk standartlarının açıklandığı teorik kısımdan oluşmuştur. Çalışmanın üçüncü bölümünde Capital Dergisince yapılan ve 2013 yılı Kurumsal Sosyal Sorumluluk Şampiyonlarını içeren 10 adet kampanya incelenmiş, devamında kurumsal sosyal sorumluluk algısı üzerine İzmir ilinde ikamet eden 84 kişiye anket çalışması yapılmıştır. Anket sonuçlarına göre kurumsal sosyal sorumluluk algısının cinsiyet ve yaş grupları arasında değişiklik gösterdiği anlaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kurumsal sosyal sorumluluk, sosyal sorumluluk, etik, gönüllülük
dc.description.abstractVarious researches have been carried out in Turkey with regard to corporate social responsibility that has been gaining importance recently. These researches have endeavored to measure corporate social responsibility based on the concept, models and parameters in different sectors. Main purpose of this study is to put forth the effect of corporate social responsibility as a concept on separate age groups of men and women. The study consists of three main chapters. The first and second chapters are theoretical parts which explain the concept of corporate social responsibility and international standards of social responsibility. The third chapter of the study examines 10 campaigns of corporate social responsibility carried out by Capital Magazine in 2013 and includes a survey on the concept conducted with the participation of 84 persons who live in Izmir. The results of the survey indicates that the perception of corporate social responsibility differs as per age and sex based groups. Keyword : Corporate social responsibility, social responsibility, ethics, volunteeringen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKurumsal sosyal sorumluluk algısı üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeResearch about perception of corporate social responsibility
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial responsibility
dc.subject.ytmCorporate social responsibility
dc.identifier.yokid10075579
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid425136
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess