Cumhuriyet Dönemi Türk grafik sanatında görsel bir eleştiri biçimi olarak grafik mizahın yeri
dc.contributor.advisor | Kahyaoğlu, Mehmet | |
dc.contributor.author | Tüfekçi, Çağlar | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:10:06Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:10:06Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/700340 | |
dc.description.abstract | Güldürmesinin yanı sıra, insan aklının en güçlü silahı olan mizah, kökeni bakımından oldukça eski bir tarihe sahiptir.Küçük, büyük herkes için önemli bir yere sahip olmasının haricinde, antik uygarlıklardan bu yana sürdürdüğü yolculuğu sırasında, çeşitli dönemlerde siyasi olayların içine girerek , kimi zaman eleştirel ve muhalif yanını ortaya koymuş kimi zamanda siyaseti desteklemiştir. Aynı zamanda yaşayan her kültürden birşeyler alarak kendini ilerletmiştir.Toplumlar üzerinde büyük etki yaratan ve geniş bir tarihe sahip olan mizahın bu tavrı, haliyle görsel sanatları da etkilemiş grafik mizahın doğuşunda ve gelişiminde büyük rol oynamıştır.Mizahın bu denli etkili gücü kimi zaman sadece toplumlarla sınırlı kalmamış, sınırlarını daha da genişleterek siyasetin gidişatına yön vermeyi başarmıştır.Tez çalışmasında mizahın tarih boyunca siyaset ve toplumla olan ilişkisi baz alınarak, toplum üzerinde yarattığı etkiler incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Grafik Mizah, Siyaset, Eleştiri, Toplumsal Etkiler. | |
dc.description.abstract | Besides amusing, humor is the most powerful weapon of human mind and has rather ancient history in terms of it's origin.Young or old, except for having an important place for everyone, humor got involved in various politic events during it's journey from ancient civilizations up until today and sometimes it exhibited a critical approach and supported politics in other times. Moreover, it progressed itself by receiving things from every living culture.This attitude of humor, which has an extensive history with a profound impact on societies, consequently affected the visual arts as well and played a big role in the genesis and development of graphic humor.Such a real power of humor did not remain limited with societies, but succeeded to dominate politics by extending it's limits further. In this thesis study, effects created by humor on society were investigated based on its relations with politics and societies throughout the history.Keywords: Graphic Humor, Politics, Critique, Social Effects. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Cumhuriyet Dönemi Türk grafik sanatında görsel bir eleştiri biçimi olarak grafik mizahın yeri | |
dc.title.alternative | Graphic humour as form of visual criticism in Republic Period of Turkish graphics | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Grafik Tasarım Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Visual expression | |
dc.subject.ytm | Humour | |
dc.subject.ytm | Turkish graphic humor | |
dc.subject.ytm | Graphic humor | |
dc.subject.ytm | Republican Period | |
dc.subject.ytm | Graphic arts | |
dc.subject.ytm | Graphics | |
dc.subject.ytm | Visual image | |
dc.subject.ytm | Art criticism | |
dc.subject.ytm | Criticism | |
dc.identifier.yokid | 10095144 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YAŞAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 425115 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |