Show simple item record

dc.contributor.advisorSaygılı, Ebru
dc.contributor.authorIşik, Gökhan
dc.date.accessioned2021-05-08T12:10:02Z
dc.date.available2021-05-08T12:10:02Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-06-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/700326
dc.description.abstractGünümüzde piyasalarda artan rekabet sonucu sermaye ihtiyacı da artış göstermektedir. Özellikle sermaye kaynağı sınırlı gelişmekte olan ülkelerde KOBİ'ler sermaye ihtiyaçlarını ağırlıklı olarak krediler aracılığıyla sağlamaktadır. Kredi kuruluşları artan kredi taleplerini daha detaylı değerlendirmek için kredi derecelendirme sistemlerini kullanmaktadır. Kredi derecelendirmesi müşterinin kredi değerliliğinin ölçülmesi için uygulanan istatistiksel bir metottur. Her kredi kuruluşunun derecelendirme sistemini oluştururken kullandığı veriler ve bu verilerin kredi derecesini etkileme oranları o kuruluşun politikalarına göre farklılık gösterir. Bu nedenle, bu çalışma kredi derecesinin belirlenmesinde hangi faktörlerin önemi bulunduğunu cevaplamayı hedeflemektedir. Bu amaçla, gelişmekte olan ülkede faaliyet gösteren bir kredi kuruluşundan alınan data seti çoklu regresyon methodu uygulanarak incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda KOBİ'lerin uygulaması gereken politikaların değerlendirilmesi yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kredi Derecelendirme, Kredi Skorlaması, KOBİ, Çoklu Regresyon, Kredilendirme Süreci, Kredi Analizi
dc.description.abstractRecently, the growing competition in the markets results as the increase of capital requirements. Especially in developing countries which have limited capital resources, SME's generally provide their capital needs via credits. Credit institutions use complex credit rating systems in order to evaluate increasing credit demands. Credit rating is a statistical method applied to measure the customer's credit worthiness. The factors and the effect of these factors influence on credit rating differ for each credit institution according to their policies. Hence, this study aims to answer which factors have significance for the determination of credit rating score. For this purpose, a data set obtained from a credit institution which operates in a developing country is evaluated by application of multiple regression method. According to the obtained results, evaluation is made about policies that SME's should apply.Keywords: Credit Rating, Credit Scoring, SME, Multiple Regression, Credit Facility Process, Credit Analysisen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAn emprical study about credit rating for small and medium sized enterprises
dc.title.alternativeKüçük ve orta boy işletmeler için kredi derecelendirmesi hakkında empirik bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-01
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCredit rating
dc.subject.ytmCredit scoring
dc.subject.ytmCredit
dc.subject.ytmCredit analysis
dc.subject.ytmMultiple regression
dc.subject.ytmSmall and Medium Sized Firms
dc.subject.ytmCredits
dc.identifier.yokid10111424
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid435362
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess