Ses tasarımının tarihçesi ve güncel yaklaşımlar
dc.contributor.advisor | Özer, Mehmet Can | |
dc.contributor.author | Somali, İdil | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:09:59Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:09:59Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/700290 | |
dc.description.abstract | Sesin bir iletişim ve ifade aracı olarak kullanılması, çağlar boyunca insanlığın sesten beklentisini değiştirmiştir. Bir başka ifade aracı olan sinema sanatında ses, doğduğu günden bu yana filmlere eşlik ve tamamlayıcılık sağlamıştır. Gelişen ve çeşitlenen kitle iletişim araçları ve kişisel eğlence aygıtlarından sesin konumu giderek yükselmiş, alana özel iş sahası ve sanatsal bir üretim dalı haline de gelmiştir. Ses tasarımı, bir görselin önerdiği alanın imlenmesinde en önemli bileşenlerden biri olarak günümüz iletişim araçlarının tümünde kullanılmaktadır. Tiyatrodan radyo oyunlarına, bilgisayar oyunlarından cep telefonu ve tüm elektronik aygıtların kullanıcıyla iletişiminde anahtar özellikteki ses tasarlanmaktadır. Büyük şirketler tıpkı görsel logolar gibi ses logoları da tasarlamakta, marka bilinirliklerini arttırmaktadırlar. Bütün bunların ardında yatan ses tasarımı, tarihsel bir perspektifte incelenip güncel yaklaşımlara da değinilmektedir.Anahtar Kelimeler: Ses Tasarımı, Sinema, Foley, Ses Efekti, Bilgisayar Oyunları,Oyun Müziği, Sessel iletişim | |
dc.description.abstract | The sound has been used as an expression and communication tool which has changed all expectations through history. Sounding on cinema has been an addition and completion for films. Due to the growing demand of mass media and entertainment devices which need sound its status has grown and has become it's own work avenue. Sound design is now a critical tool that is used. From radio to computer games from mobile phone to all electronic devices the sound is now the key component. The biggest companies who use logos now also use the power of sound when promoting their brands which is also helping spread the knowledge of brands. The sound design which lays beneath all the above has also been tracked back to its historical perspectives while being used in the new age.Keywords: Sound Design, Cinema, Foley, Sound Effect, Computer Games, GameSound, Audio Communication | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Ses tasarımının tarihçesi ve güncel yaklaşımlar | |
dc.title.alternative | The history of sound design and current approaches | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sanat ve Tasarım Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Video games | |
dc.subject.ytm | Computer games | |
dc.subject.ytm | Stage arts | |
dc.subject.ytm | Voice | |
dc.subject.ytm | Sound design | |
dc.subject.ytm | Voice communication | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.identifier.yokid | 10112240 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YAŞAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 435343 | |
dc.description.pages | 91 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |