Show simple item record

dc.contributor.advisorTek, Ömer Baybars
dc.contributor.authorŞengör Özegeli, Alev Deniz
dc.date.accessioned2021-05-08T12:09:56Z
dc.date.available2021-05-08T12:09:56Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/700261
dc.description.abstractAlışveriş Merkezleri gayrimenkul ve perakende sektöründe gelişimini sürekli devam ettiren, tüm dünyada giderek yaygınlaşan komplekslerdir. Son derece maliyetli ve büyük bir yatırım olan Alışveriş Merkezlerinin Geliştirme ve Pazarlaması da uzmanlık isteyen bir konu haline gelmiş, bu anlamda Kuruluş Yeri de teknik etüdlerin ve fizibilite analizlerinin pazarlama perspektifi ışığında uzmanlığını gerektiren spesifik bir konuya dönüşmüştür. Bu çalışma kapsamında Alışveriş Merkezleri Geliştirme ve Pazarlaması konusu ele alınmış, Geliştirme ve Pazarlamasında Kuruluş Yerinin Rolü ve Önemi konusu derinlemesine incelenmiştir. Bu bağlamda kurulan model ile Alışveriş Merkezi Geliştirme ve Pazarlaması konusu hem nihai müşteriler hem de kiracı perakende işletmeleri açısından analize tabi tutulmuştur. Tüketicilere ve perakende işletmelere yönelik anket çalışmaları ile elde edilen bulgular Kuruluş Yeri'nin Alışveriş Merkezi Geliştirme ve Pazarlamasındaki rolü ve önemini ortaya çıkarmış, daha sonrasında Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) yönetimiyle de Alışveriş Merkezi Kuruluş Yeri belirleyici faktörleri önceliklendirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Alışveriş Merkezleri, Alışveriş Merkezi Geliştirme ve Pazarlaması, Kuruluş Yeri, Tüketici, Perakendeci, Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP)
dc.description.abstractShopping Centers are evolving and becoming widespread all over the world in retailing and property sectors. Due to its economical cost Shopping Center Development and Marketing becomes an essential issue needing expertise. Location decision is one of the most important part of shopping center development and marketing must be done through technical and feasibility analyses with a marketing point of view.In this study, Shopping Center Development and Marketing topic has been researched and the role and importance of location decision in S.C. Development and Marketing has been deeply analyzed. A research model has been developed representing the two customers of Shopping Centers; potential retailers and the potential final customers. As marketing research two surveys conducted, one for retailers and one for the customers. The results of the surveys helped establishing the role and the importance of location decision in S.C. and after the location decision determinative factors were prioritized by Analytic Hierarchy Process (AHP).Keywords: :Shopping Center, Shopping Center Development and Marketing, Location, Customer, Retailer, Analitical Hierarchy Process (AHP)en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAlışveriş merkezleri geliştirme ve pazarlamasında kuruluş yerinin rolü ve önemi: İzmir kent ölçeğinde bir uygulama
dc.title.alternativeThe role and the importance of location decısıon in shopping center development and marketing ; An İzmir application
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmShopping centers
dc.subject.ytmSite selection problem
dc.subject.ytmSite selection
dc.subject.ytmAnalytical hierarchy process
dc.subject.ytmIzmir
dc.identifier.yokid10115945
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid435368
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess