Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürkoğlu, Yücel
dc.contributor.authorÖzbekler, Türkan Müge
dc.date.accessioned2021-05-08T12:09:55Z
dc.date.available2021-05-08T12:09:55Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/700249
dc.description.abstractKüresel ekonomiyle birlikte artan ticari hareketlenme, lojistik sektörünün belkemiğini oluşturan 3. Parti lojistik (3PL) hizmetlerinin önemini de arttırmıştır.Lojistik sektörü doğası gereği rekabetin gitgide daha da yoğun yaşandığı bir alandır.Ve bu alan, hizmetlerini ve firmanın iş yapış şekillerini farklılaştırma yolu ilehizmette kalite algısını arttırarak sürdürülebilir rekabet avantajı yakalamaya çalışanişletmelerle gün geçtikçe daha da gelişmektedir. Bu anlamda küresel boyuttasürdürülebilirlik kavramına bağlı gelişen birçok trend ve müşteri baskısıyla beraberlojistik firmalar, rekabet ettikleri alanları sürdürülebilirlik boyutlarına(ekonomik,sosyal ve çevresel) entegre ederek daimi olma düşüncesini uygulama çabasınagirişmişlerdir. Bu bağlamda firmanın hizmet kalitesinden ne anladığı ve bu algınınrekabetini daimi yapma adına nasıl bir katkı sağlayacağı konusu önem arzetmektedir. Yapılmış olan bu araştırmanın amacı, üçüncü parti lojistik hizmet sağlayıcıların sundukları hizmetlerde algıladıkları kalite seviyesinin, sürdürülebilirlikboyutundaki (toplumsal, sosyal, çevresel) rekabet açısından incelenmesi vearalarındaki ilişkinin ortaya konulmasıdır. Çalışma kapsamında 7'si demografikolmak üzere hizmet kalitesi algısını, rekabet unsurlarını ve sürdürülebilirlikboyutlarını içeren toplamda 41 soruluk bir anket oluşturulmuş ve lojistik hizmetsağlayıcı firmalarda çalışan 120 kişiye uygulanarak veri toplanmıştır. Araştırmadaanaliz yöntemi olarak Açıklayıcı Faktör Analizi kullanılmış ve SPSS 21.0 programıkullanılarak literatüre yeni bir ölçek kazandırma amaçlanmıştır. Bu bağlamda yapılananaliz sonucu elde edilen bulgulara göre konu içeriği 9 faktör ve 29 tane birbiriyleilişkili alt boyuttan meydana gelmektedir. Geliştirilen ölçeğin ve ilişkilendirilenunsurların, lojistik hizmet işletmelerine ve bu alanda yapılmış sınırlı araştırmalarakatkı sağlaması öngörülmektedir.Anahtar Kelimeler: Hizmet Kalitesi, Sürdürülebilirlik, Üçüncü Parti Lojistik İşletmelerde Rekabet, Sürdürülebilir Rekabet
dc.description.abstractIncreased commercial movement in parallel with global economy enhancesthe importance of third party logistics services (3PL), which are the backbone oflogistics sector. By nature, the logistics sector as an area experiences ever moreintense competition day by day. This area is being developed by companies,diversifying their services and changing their way of doing business in order toimprove the perception of service quality and to get a sustainable competitiveadvantage. In conjunction with the customer pressure and the trends developing inline with the concept of sustainability at the global level, the logistics firms integratethe dimensions of sustainability (economic, social and environmental) to their areasof competition and try to achieve viability. In this context, the issues such as how thecompanies perceive the service quality and what kind of a contribution theseperceptions make in order to sustain competitiveness are the important. This research was carried out to examine the perceived quality level of services by third party logistics providers in terms of dimensions in sustainability andto demonstrate the relations between them. Within the scope of the study, aquestionnaire comprising 41 questions on perceived quality of service, elements ofcompetition and dimensions of sustainability, including 7 demographic questions,was developed and applied to 120 people who work for 3PL. The data collectedduring research were analysed by using SPSS 21.0 program. Exploratory FactorAnalysis was used as the method for analysis with the aim of generating a new scaleas a contribution to the literature. Based on the findings, the analysis revealed 9factors with 29 related elements. In this framework, the developed scale andassociated elements are expected to contribute both to the limited researches in thisarea and to the logistics services providers. As a result of this study, it is seen that the logistics providers attach importance to achieving competitiveness by expanding quality perceptions in thescope of sustainability and are taking actions in line with growing customer demandsand expectations.Key Words: Service Quality, Sustainability, Competition in Third Party Logistics Providers, Sustainable Competitivenessen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHizmet sektöründe kalite algısının sürdürülebilir rekabete etkisi: 3. parti lojistik hizmet sağlayıcılarda bir uygulama
dc.title.alternativeThe effect of quality perceptions in the service sector on sustainable competitiveness: An application in third party logistics service providers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentLojistik Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmSustainable competition
dc.subject.ytmThird party logistic
dc.subject.ytmService sector
dc.subject.ytmService quality
dc.identifier.yokid10112184
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid435354
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess