Show simple item record

dc.contributor.advisorOkay, İsmail
dc.contributor.authorDinç, Mehmet Emin
dc.date.accessioned2021-05-08T12:09:53Z
dc.date.available2021-05-08T12:09:53Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-12-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/700225
dc.description.abstractBilgisayar oyunlarının gelişimi ile birlikte, paralel olarak gelişen bilgisayar teknolojisinin katkılarıyla, 3 boyut teknolojisinin hayatımızın görsel standartlarından biri haline geldiği günümüzde bu konu üzerinde farklı yaklaşımlar geliştirilebileceği ve bu teknolojinin günümüz sanal müzecilik kavramına farklı bir bakış açısı sunmayı hedeflemiştir.Geçmişten günümüze bilgisayar oyunları ve bilgisayar oyun türleri incelenerek bilgisayar oyunları üretiminde kullanılan teknolojiler ve müzecilik kavramları incelenmiştir ve bu teknolojilerin 3 boyutlu sanal müze tasarımı konusunda tasarımcıya ve kullanıcıya sunabileceği yeni kavramlar ilk üç bölümde irdelenmiştir.İlk üç bölümde literatür taraması ile oluşturulan teorik alt yapı üzerine, dördüncü bölümde `Ege Üniversitesi Kitap ve Kağıt Sanatları Müzesi` ve müzenin mevcut koleksiyonu, üç boyutlu teknoloji ve yazılımlar kullanılarak sayısallaştırılmıştır. Günümüz bilgisayar kullanıcılarının istekleri düşünülerek hazırlanmış olan projede oyun motorlarından yardım alınarak interaktif bir kullanıcı deneyimi sunulmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractToday, with the development of computer games, with the contributions of parallel computer technology, 3D technology has become one of the visual standards of our lives, different approaches can be developed on this subject and this technology aims to present a different point of view to the present concept of virtual museology.In the past, the concepts of technology and museology used in the production of computer games have been examined by examining the daily computer games and types of computer games. The new concepts that these technologies can present to the designer and the user in 3 dimensional virtual museum design are examined in the first three chapters.In the fourth chapter, the `Ege University Book and Paper Art Museum` and the current collection of the museum are digitized using three-dimensional technology and software on the theoretical infrastructure created by the literature search in the first three chapters. The project was designed with the desires of today's computer users in mind, and an interactive user experience was presented by getting help from game engines.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectMüzeciliktr_TR
dc.subjectMuseologyen_US
dc.titleGünümüz bilgisayar oyunlarında yeni grafik çözümlemeleri ile bu çözümlerin 3 boyutlu sanal müze yapımında kullanımı ve bir proje çalışması
dc.title.alternativeThe use of the new graphic analysis of the contemporary computers and the use of these solutions in the production of 3 dimensional virtual museums and a project study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-08
dc.contributor.departmentSanat ve Tasarım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGraphic modelling
dc.subject.ytmArt museums
dc.subject.ytmComputer games
dc.subject.ytmThree dimensional design
dc.subject.ytmVirtual museum
dc.subject.ytmVideo games
dc.identifier.yokid10131472
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448184
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess