dc.contributor.advisor | Çetmeli, Yıldırım Osman | |
dc.contributor.author | Zinal, Bahnam Murad | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:09:52Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:09:52Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/700207 | |
dc.description.abstract | İnsan kaynağının kalitesi, bir organizasyonun başarısı için en önemli faktörlerdenbiridir. İnsan kaynağı, bir varlık ve başlıca faktör olarak tanımlanır. Bugünün iş dünyasındaorganizasyonlar, insan kaynaklarına odaklanmalıdır. İnsan kaynaklarına yatırım yapmak,çalışanlarının kalitesini geliştirmek ve organizasyonun gelişimi için kullanılan en yaygınyöntemdir.Çalışanların performansını arttırmak için birçok organizasyon çeşitli uygulamalaryaparak hedeflerine ulaşmanın etkili yollarını bulmaya çalışmaktadır. Eğitim, işgücüneolumlu bir şekilde etki eden güçlü yollardan biridir. Eğitimle, çalışanların bilgi, beceri veyeteneklerini geliştirerek, organizasyonların gereksinim duydukları profesyonel çalışanlarısağlamalarına yardımcı olur. Rekabetçi iş dünyası organizasyonları, sistematik bir şekildeeğitim vermeye zorlar, diğer bazı organizasyonlar ise gelişigüzel bir eğitim gerçekleştirir.Bu tez çalışmasında, Irak'da kamu sektöründe çalışan kişilerin eğitimleri ileperformansları arasındaki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada, Erbil ilindeuygulanan eğitim programlarının daha iyi bir çalışan performansı kalitesine etkisi olupolmadığı hesaplanmıştır.Bu amaca ulaşmak için, öncelikle insan kaynakları yönetimi, insan kaynağı geliştirmeve insan kaynakları planlaması ile ilgili literatür taraması yapılmış, sonrasında yüz yüzegörüşme ve yapılandırılmış anket soruları kullanılarak Irak'dai Erbil ilinde kamusektöründe çeşitli departmanlarda görevli çok sayıdaki çalışandan birincil verilertoplanmıştır. Uygulanan anket toplam 84 sorudan oluşmaktadır. Bunlardan 5 tanesidemografik özellikler ile ilgilidir. Erbil ili kamu sektöründeki İnsan KaynaklarıDepartmanına sorulan 13 soru ise eğitim programlarına personel seçimi, eğitimprogramlarının geliştirilmesi, eğitim stratejilerinin saptanması ve çalışan performansınınyükseltilmesi ile ilgili konuları kapsamaktadır. Erbil ili kamu sektöründe görevli yöneticive diğer çalışanlara yöneltilen diğer 26 soru ise çalışma hayatındaki eğitim faaliyetleri,eğitim programının durumu, eğitim kullanma yöntemleri ve yapılan işlemlerindeğerlendirilmesi ile ilgilidir. Anketin geri kalan 40 sorusu ile de tezin hipotezi, hemyöneticilere hem de çalışanlarına yönelik olarak anlamlı ve istatistiksel olarakincelemektedir.Sonuç olarak, eğitim ve çalışan performansı arasında pozitif bir ilişki olduğu, bununyanı sıra eğitimin çalışanların moraline, performansına ve duyarlılığına etkisi olduğunuortaya konulmaktadır. Erbil ilindeki çalışanların çoğunluğu, eğitim programlarınınçalışanların başarısı ve kazanımları üzerinde etkili bir araç olduğu görüşündedir. Uzmanlareğitimli çalışanların gelişimi ile eğitimsiz çalışanlar arasında önemli bir farklılıklarınolduğu görüşündedir. Bulgular, eğitimin Erbil eyalet stratejisinin bir parçası olduğunuortaya koymasına rağmen, halen düşük seviyelerde olduğunu göstermektedir. Çalışanlarınkamu sektöründeki performansını arttırmak için eğitimin, Erbil ili ve bölge stratejisiningüçlü bir parçası olması önerilmiştir. | |
dc.description.abstract | The quality of human resources is one of the most important factors of the successof any organization. A human resource defined as an entity and the main factor. In today'sbusiness world, organizations should focus on human resources. Investing in humanresources is the most common method used to improve the quality of employees and thedevelopment of the organization.In order to increase the performance of employees, many organizations try to findeffective ways of achieving their goals by doing various applications. Training is one of thepowerful ways, which positively effect on workforce. Training helps to improve theknowledge, skills, and abilities of employees. To make ensure that provides a professionalstaff for an organization. In the Competitive, business world organizations forced toprovide systematic training programs, and some other organizations provide anindiscriminate training.In this thesis, the relationship between the training of public sector employees andperformances in Iraq has tried to be determined. In the study, it is also calculate whether thetraining programs applied in the province of Erbil-Province and the effect of training onemployee's better performance.In order to achieve this aim, the literature review on human resource management,human resource development, and human resources planning first made, followed by faceto-face interviews and structured questionnaires to collect primary data from several,employees in various departments in the public sector in Iraq. The questionnaire consists of(84) questions. (5) Of those are related to demographic characteristics. The (13) questionsasked to the Human Resources Department and other in the public sector in Erbil-Province,include the selection of personnel for training programs, the development of trainingprograms, the identification of training strategies and the improvement of employeeperformance. (26) General questions addressed to managers and other employees in thepublic sector in Erbil are concerned with the training activities in the working life, the stateof the training program, the methods of using the training, and the evaluation of theoperations carried out. With the remaining 40 questions of the questionnaire, the hypothesisof the thesis is analyzed statistically both for the managers and the employees.As a result, it revealed that there is a positive relationship between training andemployee performance, as well as morale, performance, and sensitivity of the trainedemployees. The majority of employees in the province of Erbil think that training programsare an effective tool for the success and achievement of employee's goal. Experts say thatthere is a significant difference between the development of trained workers and thosewithout training. The results indicate that although the training is part of Erbil Governoratestrategy, but it is still at low levels. It has been recommended that training strategy beimproved. In order to increase the performance of employees in the public sector andshould be analyzed in the Methodical way. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | The effect of training on employee`s performance | |
dc.title.alternative | Eğitimin çalışan performansına etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Workers | |
dc.subject.ytm | Human resources | |
dc.subject.ytm | In service training | |
dc.subject.ytm | In service training programs | |
dc.subject.ytm | Iraq-Erbil | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Performance | |
dc.subject.ytm | Job performance | |
dc.identifier.yokid | 10133891 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YAŞAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 454286 | |
dc.description.pages | 160 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |