Show simple item record

dc.contributor.advisorTek, Ömer Baybars
dc.contributor.authorHalliru, İdriss
dc.date.accessioned2021-05-08T12:09:51Z
dc.date.available2021-05-08T12:09:51Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/700198
dc.description.abstractKişiselleştirmenin yanı sıra isteğe uygun olarak tasarlanmış ürünler, müşteri memnuniyetini artırmada, müşterininsatın alma güdüsünü etkilemede ve market rekabetçiliğinin sürdürülmesinde, büyük şirketlerde olduğu kadar küçükşirketlerde de büyük bir önem taşımaktadır. Bu araştırmanın temel amacı, alıcının kanaat ile talebe uygunüretim/hizmet etkilerini araştırmaktır. Bu araştırma, müşteri odaklı üretim etkilerini ele almakla beraber, Siparişi verenkişinin görüşlerini de ayrıntılı olarak ele almaktadır. Bu inceleme için anket aracılığı ile bir gözlem metodu kullanılmıştır.Bu metot, rastgele yapılan örneklemelerle 386 farklı cevaptan veri sağlanmasına yardımcı olmuştur. Bu verilerden eldeedilen sonuçlara göre, alıcılar normal ürün ve hizmetlerdense, kişiselleştirilmiş ürün ve hizmetlerin daha memnun ediciolduğunun kanaatine varmıştır. Son olarak, kişiselleştirilmiş yapılandırmaları destekleyen yazılım tabanlıuygulamaların da müşterinin satın alma güdüsünü etkilediği görülmektedir.
dc.description.abstractCustomization as well as personalization has a very vital role for companies, even small businesses inimproving customer satisfaction, influencing customer purchase and maintaining market competitiveness.The main aim of this study is to examine the effect of product / service customization and application oncustomer satisfaction. This research analyses the effect of mass customization and overall customersatisfaction. Survey method has been used for this research using questionnaire to collect data from 386respondents by random sampling. Findings of this study revealed that customers derived more satisfactionfrom customized products and services compared to normal products and service. Moreover, software basedapplications that supports personalized configurations influence customers to purchase the product.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleCustomer satisfaction on product/service customization and application
dc.title.alternativeÜrün/hizmet özgünleştirme ve uygulamalarında müşteri memnuniyeti
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmProduction
dc.subject.ytmPersonalization
dc.subject.ytmCustomer focus
dc.subject.ytmCustomer services
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmService
dc.identifier.yokid10123559
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448164
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess