Show simple item record

dc.contributor.advisorToker, Huriye
dc.contributor.authorŞen, Emel
dc.date.accessioned2021-05-08T12:09:50Z
dc.date.available2021-05-08T12:09:50Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-02-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/700183
dc.description.abstractKurumsal iletişim çalışmaları son yıllarda kurumlar için artan bir öneme sahiptir. Bu nedenle kurumlar pek çok çaba, teknik ve iletişim yöntemleri ile bu alana yönelmektedir. Kurumların faydalandığı, kullandığı iletişim araçları, uygulanan strateji ve iletişim amaçları ya da kurumun medya planlaması doğrultusunda farklılık gösterebilmektedir. Günümüzde yeni medya araçlarının hızla gelişmesi, çeşitlenmesi, toplumsal yaşamımız içinde büyük yer kaplaması, daha fazla insan tarafından kullanıyor olmasıyla birlikte çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren kurum ve kuruluş ve organizasyonların iletişim çalışmalarında bu yeni araçları kullanma gerekliliği doğmuştur.Yetişmeye zorlandığımız bir hızla gelişmekte olan yeni medya teknolojilerinin kullanımını, kurumsal iletişim bağlamında değerlendirmek, Üniversite `Avrupa Birliği Araştırma ve Uygulama Merkezleri` ve Uluslararası İlişkiler Ofisleri`ni bu bağlamda incelemek çalışmanın ana konusunu oluşturmaktadır.Kurumların ve özellikle alt birimlerinin, kurumsal iletişim ve yeni medya araçlarını hedef kitle ve tüm paydaşları ile iletişimlerinde, yeni medyanın sağladığı yeni olanaklar hakkında farkındalıkları ve faydalanma düzeyleri, hangi amaçlarla, nasıl kullandıklarını tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaçla; Avrupa Birliği Araştırma ve Uygulama Merkezleri ve Uluslararası İlişkiler Ofisleri web siteleri ve sosyal medya hesapları incelenmiş web sayfalarının ve sosyal medya hesaplarının içeriklerini oluşturan kişiler ile mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, incelenen birimlerin kurumsal iletişimleri açısından yeni medya araçlarının öneminin farkında oldukları, ancak kurumsal iletişimlerinde yeni medya araçlarına yeterince yer vermedikleri, web sitelerini ve sosyal medya hesaplarını etkin kullanmadıkları ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractIn recent years, corporate communication studies have had an increasing appeal for corporations. This situation is causing corporations to focus on this area using a variety of communication methods and new media tools with a lot of effort. Nowadays the rapid development of new media tools, take up a lot of space in our lives, more and more people use it every day so, it has emerged the need to use these new tools by corporate communication activities of institutions and organizations operating in various sectors.This is the subject of the thesis; the new media technologies and their use and evaluation in the context of corporate communications, of the study of the universities' eu centers and international relations offices. In this study the aim is awareness level and the new possibilities of Universities' `European Union Research and Application Centers and International Relations Offices` with the new media technology. We try to search their level of benefit and purpose of using new media tools, while communicating with the target audience and all stakeholders.For this purpose this study; examined websites and social media accounts of the European Union Research and Application Centers and International Relations Offices and interviewed people who created the contents of their web pages and social media accounts. As a result of the research, they are aware of the importance of new media in terms of corporate communications but they do not pay enough attention to new media tools in their corporate communication and they did not use it in their web sites and social media accounts.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleAvrupa Birliği araştırma ve uygulama merkezlerinde kurumsal iletişim bağlamında yeni medya
dc.title.alternativeIn the European Union research and application centers in the context of news media and corporate communication
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-13
dc.contributor.departmentİletişim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCorporata communication
dc.subject.ytmEuropean Union
dc.subject.ytmNew media
dc.subject.ytmSocial media
dc.identifier.yokid10138448
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454273
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess