Richard Strauss Op. 10 Lied Dizisinin piyano eşlik partisine yönelik bir inceleme
dc.contributor.advisor | Usta, Özge | |
dc.contributor.author | Esin, İlgi | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:09:32Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:09:32Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/699962 | |
dc.description.abstract | Richard Strauss'un Op. 10 Sekiz Lied Dizisi'ni inceleyerek bestecinin liedlerini tanımak ve kompozisyon dilini öğrenerek eşlik, özellikle şan eşliği yapmak isteyen piyanistlere bu bağlamda yardımcı olmayı hedefleyen bu çalışma dört bölümden oluşmuştur. Tarihsel yöntemin kullanıldığı birinci bölümde, sanatçının hayatı ve besteci yönü incelenmiştir. Lied kavramı, liedin ortaya çıkışı ve form olarak liedin ele alındığı ikinci bölümde, bestecinin Alman oluşundan kaynaklanarak Almanya'da lied türünün ele alınışı anlatılmıştır. Ayrıca Romantik Dönem'de liedin gelişimi ve Richard Strauss'un bu gelişime olan katkılarına dikkat çekilmiştir. Tümdengelim yöntemi ve literatür taraması yapılarak Richard Strauss'un bestelediği diğer lied dizilerine genel olarak değinilmiş olup daha sonrasında Op. 10 Lied Dizisi tezin üçüncü bölümünde incelenmiştir. Bu bölümde, eserin şairi Hermann von Gilm'den bahsedilmiş ve lied dizisinin bestelenme sürecine ilişkin bilgiler verilmiştir. Şiirlerin sözel içeriğine değinilmiş olup, Türkçe çevirileri bu bölümde yer almıştır. Çalışmanın son bölümü olan dördüncü bölümde, görüşme yöntemi ve eser analiz yöntemi kullanılarak sözel içerik ile müzik ilişkisi, armonik ve müzikal olarak karşılaştırılarak incelenmiş ve partitür kullanımıyla birlikte piyanistlere eşlik konusunda öneriler getirilmiştir.Sonuç olarak 19. yüzyıl'ın son romantik bestecisi olarak tanımlanan Richard Strauss'un Op. 10 Lied Dizisi'nin incelendiği bu çalışmada, Romantik Dönem öncesi lied türünde görülen yalın klavye eşliği ve buna paralel olarak sade yapıdaki armoniler yerine, Romantik Dönem lied türünde, eşlikteki betimlemeci yazım, müzikal derinlik, majör ve minör tonların bir arada kullanımı ve armonik yapıdaki çok yönlü işlevin yanında metin ve müziğin birbiriyle olan dengeli ve bütünsel uyumu gözlemlenmiştir.Anahtar Sözcükler: Richard Strauss, Lied, Hermann von Gilm, Lied Eşliği. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to analyse Richard Strauss's Lied Op. 10 and contribute to the pianists, particularly those willing to make vocal accompaniment by identifying all his lied compositions and learning the language in these compositions. This study is composed of four parts.The first part, in which historical method was used, includes the life of the artist and his abilities as a composer. The second part, on the other hand, including the concept and emergence of lied as a form, covers the approach to lied type in Germany depending on Strauss's being German. Also, this part focuses on the development of lied during Romantic period and the contributions of Strauss to this development. By using deductive method and making literature review, other lied compositions of Strauss are mentioned in general, and then in the third part, Strauss's Lied Op. 10 is analysed. This part also includes the information about the poet of this opera and the time course when this lied was composed. Furthermore, this part of the study involves the linguistic content of the poems and their translations into Turkish. In the fourth part of the study, the relationship between linguistic content and music is analysed and compared harmonically and musically by using interview method and work analysis, and some suggestions are made related to the accompaniment with pianists through score.As a result, in this study, where Strauss was defined as the last romantic composer of the 19th. Century, his Lied Op.10 was analysed. It was also observed that there was simple keyboard accompaniment with simple-structured armonies used in lied types before Romantic period; however during Romantic period, there was a balanced and holistic harmony between the piece of art and music as well as the descriptive aspect in accompaniment, musical perspective, using of minor and major tones, and multifunctional feature in harmonic structure.Anahtar Sözcükler: Richard Strauss, Lied, Hermann von Gilm, Lied Accompaniment. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Richard Strauss Op. 10 Lied Dizisinin piyano eşlik partisine yönelik bir inceleme | |
dc.title.alternative | A review related to piano accompaniment party of Richard Strauss's Op. 10 Lied Scale | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sanat ve Tasarım Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Music works | |
dc.subject.ytm | Composers | |
dc.subject.ytm | Compositions | |
dc.subject.ytm | 19. century | |
dc.subject.ytm | Lied | |
dc.subject.ytm | Strauss, Richard | |
dc.subject.ytm | Germany | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.identifier.yokid | 10150193 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YAŞAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 469489 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |