Show simple item record

dc.contributor.advisorKöksal İncirlioğlu, Füsun
dc.contributor.authorGül, Emre
dc.date.accessioned2021-05-08T12:09:27Z
dc.date.available2021-05-08T12:09:27Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-06-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/699913
dc.description.abstractBu tezde, gitar müziği repertuarında önemli bir yer tutan, 20. yüzyıl klasik gitar müziğinde homaj olgusu incelenecektir. Günümüze kadar pek çok besteci homaj tekniği kullanarak eser yazmıştır.Bu çalışma, homaj kelimesinin anlamının tarihsel bir perspektif içerisinde ele alındığı ve görsel sanatlardaki önemli eserlerin tanıtıldığı giriş bölmesini takiben, 20. yüzyılda klasik müzik alanında yer bulan önemli gelişmelerin altını çizer. 20. yüzyılda homaj tekniği kullanarak eserler veren besteciler ile ilgili kaynakça oluşturan ikinci bölümü ise, homaj tekniği kullanılarak yazılmış, seçilmiş eserlerin detaylı analizlerini ihtiva eden ve bu tezin ana bölümünü oluşturan üçüncü bölüm takip eder. Üç farklı homaj tekniğinin ele alındığı bu bölümde, Manuel de Falla'nın, La Tombeau de Debussy, Leo Brouwer'in Estuidos Nuevas Sencillios, ve Alexandre Tansman'ın Variation on Theme of Scriabin isimli eserlerinin detaylı analizleri sunulmuştur.Bu tez gitar icracılarına ve müzik bilimcilere homaj tekniğinin 20. yüzyılda gitar müziğine uygulanması konusunun yanında, bu tekniği kullanan gitarist besteciler hakkında da bir bilgi havuzu sunar.Anahtar Kelimeler: Homaj, 20. Yüzyıl müziği, Klasik Gitar Müziği.
dc.description.abstractIn this study, I will examine the topic of Hommage in the twentieth-century classical guitar music, accommodating a considerable amount place in classical guitar music repertory. Till today many composers created works of art by using hommage technique.Following the introduction of this study, examining the meaning of hommage in a historical perspective and it's representative examples in history of visual arts, the first chapter offers an overview on the twentieth-century music, articulating the significant improvements in this field. The second chapter, aims offering a source on composers—specifically from twentieth-century—who incorporated various homage techniques in their works. The third chapter, the main body of this work, presents three different ways to hommaging and analyses Manuel de Falla's La Tombeau de Debussy, Leo Brouwer's Estuidos Nuevas Sencillios, and Alexandre Tansman's Variation on Theme of Scriabin in detail. While this thesis presents detailed information about the application procedures of hommage technique in twentieth-century classical guitar music, it offers an overview on guitarist-composers who incorporated this technique into their oeuvre. Keywords: Homage, Music of Twentieth - Century, Music of Classical Guitar.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.title20. yüzyıl gitar müziğinde homaj
dc.title.alternativeHomaj in twentieth century guitar music
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-12
dc.contributor.departmentSanat ve Tasarım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmRepertoire
dc.subject.ytmComposers
dc.subject.ytmCompositions
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic works
dc.subject.ytmHomage
dc.subject.ytm20. century
dc.subject.ytmClassical guitar
dc.subject.ytmGuitar
dc.subject.ytmInstrumentation techniques
dc.identifier.yokid10150628
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid469497
dc.description.pages53
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess