Show simple item record

dc.contributor.advisorBalpınar, Zülal
dc.contributor.authorTezel, Zübeyde
dc.date.accessioned2021-05-08T12:09:20Z
dc.date.available2021-05-08T12:09:20Z
dc.date.submitted1990
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/699823
dc.description.abstractÖZET Eğitim fakültelerinde halen öğretilmekte olan amaç dilin edebiyatı, bu çalışmanın özünü oluşturmaktadır. Bu belirleyici çalışmada, Uludağ üniversitesi, Eği tim Fakiltesinde verilen İngiliz Edebiyatı derslerinin genel durumu incelenmiş, varolan problemler ortaya çıkarılmıştır. Birinci bölümde edebi metinlerin yabancı dil öğretim programındaki yeri vurgulanmakta, metin seçimi ve öğretimindeki problemler tartışılmaktadır. Bu problemleri orta dan kaldırabileceği savunulan kriterler verilmekte ve bu kriterlerin kullanılması sonucu edebiyat öğretiminde verimli sonuçlar elde edilebileceği belirtilmektedir. İkinci bölümde edebiyat öğretiminin ve yabancı dil öğretimiyle olan yakın ilişkisinin nasıl değerlendirildiğine ilişkin tarihsel bir tarama yapılmaktadır. üçüncü bölümde araştırma metodu sunulmaktadır. Araştırma sonuçlarının istatistiksel analizi Dördüncü bölümde verilmektedir. Besinci bölümde, araştırma sonuçları tartışılmakta ve öneriler getirilmektedir.
dc.description.abstractABSTRACT The literature courses of the target language, which are still taught at Faculties of Education, are the subject matter of this study. In this diagnostic study, the general situation of English Literature courses taught at the faculty of Educa tion, Uludağ University was examined and the existing prob lems were put forward. In Chapter I» the place of literary texts in a foreign language teaching programme was emphasized, the problems in text-selection and the presentation were dis cussed. The criteria which are supposed to solve these problems were given and it was indicated that fruitful results in teaching of literature would be obtained by the help of these criteria. Chapter II provides a historical review of the utility of literary works for learners of a foreign lan guage and how. teaching of literature and its close relation with teaching of a foreign language has been treated by some methodologists. In Chapter III» the research design was presented. The statistical analysis of the research results was included in Chapter IV. The results of the research were discussed and sug gestion were included in Chapter V. iven_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA Diagnostic analysis of literature courses: A case study at Uludağ University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmLiterary texts
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid9361
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid9361
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess