Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürkoğlu, Yücel
dc.contributor.authorSanal, Aysel
dc.date.accessioned2021-05-08T12:09:05Z
dc.date.available2021-05-08T12:09:05Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/699638
dc.description.abstractQuick Response (QR) kod kullanımı, bilgi paylaşımını hızlandırır ve bilgiye daha pratik ulaşmayı sağlamaktadır. Günümüz bilişim çağında QR kod ile sınırlı bir alanda sınırsız bilgi, veri ve içeriğe ulaşıp aktarım yapılabilinmektedir. Bu çalışma, tüketicilerin hizmet sektörünün sunduğu QR kod teknolojisini ne şekilde kullandıklarını inceleyerek; tüketicilerin algılama ve kullanım düzeyleri ile ilgili bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Tez, QR kodun hangi alanlarda kullanıldığı barkod sisteminden sonra iki boyutlu kod uygulamasına nasıl geçildiği hakkında bilgi vermektedir. Aynı zamanda QR kod kullanımının avantajları ve dezavantajları üzerinde de durulmuştur.Tezin uygulama kısmında İzmir ili Bornova ilçesindeki 180 tüketiciye yüz yüze anket yapılmıştır. Araştırmada hipotez testleri gerçekleştirilmiş ve veri analizlerinde t-testi, ANOVA, varyans analizi ve regrasyon analizi yöntemi kullanılmıştır. Böylece, tüketicilerin QR kod teknolojisi üzerine olan algılarını etkileyen faktörler belirlenmiştir. QR kod kullanımının tercih oranı; sağlık, eğitim, tekstil gibi alanlarda kullanımdaki tüketicilere sağladığı hız ve ulaşılabilirlik unsurlarından dolayı artmaktadır.
dc.description.abstractThe use of QR codes accelerates the information sharing and provides more practical access to information. In today's information age, QR code is limited to an unlimited amount of information, data and content can be transferred.This study examines how consumers use QR code technology using by the service sector and aim of inform consumers about their perception and usage levels. The thesis provides information on how the QR code is applied to the two-dimensional code application after the barcode system in which the fields are used. At the same time, the advantages and disadvantages of using QR code are emphasized.A face-to-face survey was conducted on 180 consumers in the province of Bornova in İzmir. Hypothesis tests were performed in the research and t-test, ANOVA, variance analysis and regression analysis method were applied for data analysis. Thus, factors affecting the perceptions of consumers on QR code technology have been identified. QR code is being used with an increasing rate as it allows a fast and accessible use of consumption suchas healthcare, education, textile.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHizmet sektöründe QR kod kullanımı ve uygulama alanlarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of usage and application areas of QR codes in service sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmQR code
dc.subject.ytmAccessibility
dc.subject.ytmCode thory
dc.subject.ytmTextile sector
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmService sector
dc.identifier.yokid10147451
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid469468
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess