Show simple item record

dc.contributor.advisorGümüşoğlu, Şevkinaz
dc.contributor.authorÇevgen, Hilal
dc.date.accessioned2021-05-08T12:08:50Z
dc.date.available2021-05-08T12:08:50Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-12-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/699454
dc.description.abstractİşletmeler için son dönemlerde rekabet avantajı sağlamanın en iyi yolu, müşteri isteklerinin ürüne ya da hizmete entegre edilmesidir. Bunu sağlayan sistem ise `Toplam Kalite Yönetimi`dir. Toplam kalite yönetim tekniklerinden `Kalite Evleri` ya da diğer bir söyleyiş ile `Kalite Fonksiyon Göçerimi` müşteri isteklerinin ürün ya da hizmete entegre edilmesini sağlayan tekniktir. Bu teknik, ürün ya da hizmet müşteriye sunulmadan üretim aşamaları belirlenerek, her evresinde yapılan kontrollerle müşteri isteklerini ürüne maksimum düzeyde entegre etmektedir. Çalışmanın amacı; `Toplam Kalite Yönetim` sistemlerinden `Kalite Evleri` tekniği uygulanarak hizmet sektöründe yer alan muhasebe departmanının verdiği hizmeti müşteri isteklerine göre tasarlayarak kalite seviyesinin arttırılmasıdır. Bu anlamda ilk olarak, kalite kavramı ve gelişim evreleri ele alınmış olup, kalite fonksiyon göçerimi kavramı açıklanmıştır. Son bölümde ise elde edilen bilgiler ışığında muhasebe departmanına uygulanması yapılmıştır.
dc.description.abstractThe best way to provide competitive advantage for businesses in the recent times is to integrate customer requests into the product or service. The system that provides this is `Total Quality Management`. `Quality Houses` from the total quality management techniques or `Quality Function Immunity` with the other saying is the technique that enables the customer requests to be integrated into the product or service. This technique determines the production stages without providing the product or service to the customer and integrates the customer's demands to the product at the maximum level with the controls made at each house.The purpose of the work is to increase the quality level by designing the service given by the accounting department in the service sector according to customer requirements by applying `Quality Houses` technique from `Total Quality Management` systems. In this context, firstly quality concept and developmental stages are discussed and the concept of quality function migration is explained. In the last part, it was applied to the accounting department according to the information obtained.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleToplam kalite yönetimi ve kalite evleri, muhasebeye uygulanması
dc.title.alternativeTotal quality management and quality houses, accountability application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-18
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmQuality function deployment
dc.subject.ytmAccounting
dc.subject.ytmService sector
dc.identifier.yokid10208459
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid518448
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess