Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Sebahattin
dc.contributor.authorDöner, Hüsamettin
dc.date.accessioned2020-12-04T09:20:36Z
dc.date.available2020-12-04T09:20:36Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-05-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69931
dc.description.abstractÜlkemizde tarım arazileri; tarımın işletmelerce ekonomik olarak yapılmasını engelleyecekşekilde bozuk şekilli, yol ağından faydalanamayan, sulama ve drenaj sisteminin uygulanmasınıgüçleştirici bir durumdadır. Çok parselli ve bütünlükten uzak olan arazilerle üretimin kârlı olmasıve işletmenin kâr etmesi oldukça zordur. Belirli bir düzenden ve kullanılabilirlikten uzakarazilerin üretim, mekanizasyon, işçilik masrafları ve tarla içi geliştirme hizmetlerindenfaydalanma oranı üzerinde olumsuz etkileri vardır. Bu sorunun çözümlenmesi ise, kırsal alandageniş kapsamlı bir arazi düzenlemesine gidilmesini zorunlu kılmaktadır.Bu çalışmada Bingöl İli Merkez İlçesine bağlı Ekinyolu, Sarıçiçek, Yeniköy, Dik, Gözeler, (veİncesu), Çeltiksuyu, Büyüktekören, Garip, Kumgeçit, Güveçli, Ormanardı, Çayağzı, Kılçadır,Gümüşlü ve Erdemli köylerinde uygulanmış olan arazi toplulaştırma projesi sonrasında köydekiyol ve parsel durumları önceki koşullara göre değerlendirilecektir. Proje sonrası parsel sayısında,şeklinde, ortalama parsel alanında, parseller arasındaki yol güzergâhlarında ve güzergâhuzunluklarında meydana gelen olan değişimler belirlenmiştir. Bu değişimlerin, kırsal alandakitarımsal faaliyetlere getireceği avantajlar ortaya konulmaya çalışılmıştır.Çalışma sonunda, proje sahasının yeni mülkiyet haritası oluşturulmuş, proje sahasındaki toplamparsel sayısı proje öncesine göre %1,20 oranında artmış olduğu, ortalama parsel büyüklüğünüartmış ve şekli bozuk parsel sayısının azaldığı ve parsellerin tarımsal üretim için daha uygunşekillerde düzenlendiği belirlenmiştir. Oluşturulan bütün yeni parsellerin yol ve sulama ağındanfaydalanma oranı %100 olmuştur. Bunun yanı sıra, yeni oluşturulan yol ağıyla birlikte, işletmelereait parsellerin tamamına yakını ile işletme merkezi arasındaki mesafe kısalmıştır.Sonuç olarak, arazi toplulaştırma çalışmalarının, kırsal alanı bir bütün olarak ele alan, çalışma veyaşama ortamlarını çevresiyle uyumlu biçimde yeniden planlanmasını sağlayan ve kırsal alanınsürekli yaşanılabilir bir duruma getirilmesinde öncülük yapan bir çalışma biçimindeuygulanmasının çiftçilere sağladığı imkân ve faydalar irdelenmiştir.
dc.description.abstractAgricultural fields in our country are non-operative), away from road network and it is difficultto put into practise an irrigation and drainage system because of their conditions. These conditionsprevents establishments from practising an economical agriculture. It is highly difficult to drive aprofit from the fields lost their integrity because of being divided into parcels. Being faraway froma system and availability makes it difficult for these lands to utilize services related to production,mechanization, labour cost, and on-farm development. It is an obligation to make a wide-rangingregulation on rural areas to solve these problems.In this study, land- consolidation project was carried out in Ekinyolu, Sarıçiçek, Yeniköy, Dik,Gözeler (and İncesu), Çeltiksuyu, Büyüktekören, Garip, Kumgeçit, Güveçli, Ormanardı,Çayağzı, Kılçadır, Gümüşlü and Erdemli villages of Bingöl. Then the conditions with regard toroads and parcels were evaluated compared to their conditions before the project. The changes inparcel numbers, parcel shape, average parcel size, the lengths and routes of cross-parcel roadswere determined. The advantages about agricultural activities brought by these changes were triedto be presented.At the end of the study, a new ownership map of project area was composed. Total number ofparcel increased 1.20 percent compared to its previous form. Average parcel size increased. Thenumber of non-operative parcels were decreased and it was determined that these parcels were reorganized in a more suitable form for agricultural production. The utilization rate of new-shapedparcels for road and irrigation was 100%. Besides, by means of re- constructed road network, thedistance between establishments and their parcels was decreased owing to this project.This land-consolidation practise handles rural areas as a whole, re-projects the production andliving spaces, and initiates the sustainability in rural areas.Consequently, the opportunities and advantages those are provided by land-consolidation to thefarmers have been taken up in details.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectZiraattr_TR
dc.subjectAgricultureen_US
dc.titleBingöl ili merkez ilçe köylerinde uygulanan arazi toplulaştırma projesi sonrasında yol ve parsel durumlarının analizi
dc.title.alternativeThe analysis of road parcel circumstances following lond-consolidation project carried out in Bingöl and its villages
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-05-02
dc.contributor.departmentToprak Bilimi ve Bitki Besleme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLand consolidation
dc.identifier.yokid10234801
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBİNGÖL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid539401
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineToprak Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess