Show simple item record

dc.contributor.advisorYarımoğlu, Emel
dc.contributor.authorKhan, Zargham Ullah
dc.date.accessioned2021-05-08T12:08:16Z
dc.date.available2021-05-08T12:08:16Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-11-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/699082
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, sosyal medya teknolojisinin Pakistan'da benimsenmesini etkileyen değişkenlerin incelenmesidir. Bu çalışma, Fayda Motivasyonu ve Teknoloji Kaygısı olmak üzere iki yeni değişken ekleyerek Teknoloji Kabul ve Kullanım Birleştirilmiş Modeli 2 (TKKBM 2) genişletmektedir. Alan araştırması, Pakistan'daki beş idari birimdeki, Punjab, Sindh, Balochistan, Khyber Pakhtunkhwa, Islamabad, üniversite öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. Sonuçları analiz etmek için doğrulayıcı faktör analizi ve yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır. Sonuçlar, sosyal medyanın benimsenmesinin performans beklentisi, çaba beklentisi, sosyal etki, kolaylaştırıcı koşullar, hedonik motivasyon ve alışkanlıktan olumlu ve önemli derecede etkilendiğini göstermektedir. Ek olarak, sonuçlar sosyal medyanın benimsenmesinin `fayda motivasyonu`ve `teknoloji kaygısı` olmak üzere iki yeni değişkenden olumlu ve anlamlı şekilde etkilendiğini göstermektedir. Bunların yanında, `fiyat değeri`nin Pakistan'daki sosyal medya teknolojisinin benimsenmesiyle ilişkili olmadığı ortaya koyulmuştur. Ayrıca, `alışkanlık` değişkeninin, Pakistan'da sosyal medya teknolojisinin benimsenmesini öngörmede diğer tüm faktörlerden daha güçlü olduğu ortaya çıkmıştır. Bu tez, original Teknoloji Kabul ve Kullanım Birleştirilmiş Modeli 2 yi genişleterek ve iki yeni değişkenin etkisini test ederek yazına önemli bir katkı sağlamaktadır.
dc.description.abstractThe main objective of this study was to investigate the various determinants that affect the adoption of social media technology in Pakistan. The present study extended the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology 2 (UTAUT 2) by adding two new variables, namely, Utilitarian Motivation and Technology Anxiety. The current quantitative study was conducted on university graduate students in five administrative units of Pakistan such as Punjab, Sindh, Balochistan, Khyber Pakhtunkhwa, and Islamabad. CFA and Structured Equation Modeling were used to analyze the results. The results showed that the adoption of social media is positively and significantly influenced by Performance Expectancy, Effort Expectancy, Social Influence, Facilitating Conditions, Hedonic Motivation, and Habit. In addition, the results showed that the adoption of social media is positively and significantly influenced by two new variables, namely, Utilitarian Motivation and Technology Anxiety. However, the result entailed that Price Value (PV) is not significantly related to the adoption of social media technology in Pakistan. The result further revealed that Habit is stronger than all other factors in predicting the adoption of social media technology in Pakistan. Extending the original UTAUT 2 by testing the impact of two new variables was considered as important contribution to the literature.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleConsumers` behavioral intentions toward social media: A case of Pakistani market
dc.title.alternativeTüketicilerin sosyal medyaya yönelik davranışsal niyetleri: Pakistan örneği
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-11-25
dc.contributor.departmentİşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmBehavioral intention
dc.subject.ytmAcceptance and use of technology model
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmPakistan
dc.identifier.yokid10319277
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid609067
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess