Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzsoy, Malike
dc.contributor.authorYüksel, Belma
dc.date.accessioned2021-05-08T12:08:00Z
dc.date.available2021-05-08T12:08:00Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/698903
dc.description.abstractOkul öncesi eğitim birimleri içerisinde yer alan anaokulu eğitimi, eğitim sürekliliğinin temelini oluşturan önemli bir aşamadır. 3-6 yaş arası çocukların eğitimini kapsayan bu dönem, teknolojik ve bilimsel gelişmelerin hızla artışı, annenin aktif çalışma hayatına başlaması ve içinde bulunduğumuz bilgi ve iletişim çağına adaptasyon ile birlikte temel eğitimin bir parçası haline gelmiştir. Çocuk gelişiminin en kritik evresi olan 3-6 yaş aralığında yapıcı, yaratıcı, sorgulayıcı ve duyarlı kişilik özelliklerinin kazanılması anaokulu eğitiminin amaçları arasında yer almaktadır. Bu amacı gerçekleştirmek; çocuğun fizyolojik ve psikolojik gelişimine katkıda bulunacak ve bu gelişimi sayesinde kazandığı davranışları uygulayabilecek eğitim yapıları ile mümkündür. Çevre kirliliğinin hızla artışı ve doğal kaynakların azalmasına bağlı olarak yaşam alanlarının tehdit altına girmesi sonucunda hem kullanıcı konforu ve yaşam memnuniyeti, hem de çevre koruma bilinci adına önemi artan çevre dostu yapı tasarımlarının anaokulu yapılarına entegre olması 3-6 yaş çocukların çevre koruma bilincini kazanabilmeleri ve uzaklaştıkları çevre dostu mekânlar ile tanışabilmeleri için önemli bir gelişmedir. Bu tez kapsamında çocuğun aileden sonra sosyal çevre ile tanıştığı ve sosyal çevreyi anlamaya başladığı anaokulu eğitim yapıları, dünya ülkeleri üzerinde çevre koruma bilincine duyarlı tasarlanmış anaokulu örnekleri ışığında incelenmiş ve elde edilen bulgular derlenmiştir.Çalışmanın amacı, çevre dostu anaokulu yapılarını çevreye duyarlı tasarım kriterleri doğrultusunda örnekler üzerinden incelemek, 5-6 yaş grubu öğrenciler ile anketler yaparak bu kriterlere uygun tasarlanmış yapıları tercih edip etmediklerini tespit etmek ve elde edilen bulgulara göre çevre dostu anaokulu yapılarının tasarım kriterlerini genel bir çerçeve içerisinde sunmaktır. Bu çalışma Türkiye?de örneğine hiç rastlamadığımız çevre dostu anaokulu yapılarının tasarımı için ışık tutan bir rehber niteliğinde olacaktır. Bundan sonra tasarlanacak anaokulu yapılarına da katkıda bulunacaktır.
dc.description.abstractKindergarten education which includes pre-school education units is an important phase that underlies continuing education. This period, including 3-6 year old children?s education involves a rapid improvement in technological and scientific developments, mothers attending active work life and adaptation to the current information and communication age, has become a part of fundamental education. Gaining constructive, creative, questioning skills and awareness of personality feature in the 3-6 age period, which is the most critical phase in child development and is among the aims of kindergarten education. Achieving these goals will be helpful for a child?s development in terms of psychological and physiological development and thanks to this development a child?s behavior benefits by designed education buildings.Connected with a rapid rise of environmental pollution and decrease in natural sources, living spaces are coming under threat and as a result, both the user?s comfort and life satisfaction, and environment-friendly building designs being integrated to kindergarten building is becoming more important for environment protection consciousness. These are important improvements for 3- 6 years old children?s gaining environment protection consciousness and their meeting with environment-friendly spaces that may be distant from them. Within the scope of this thesis, kindergarten education buildings in which the child meets and understands social environment after his/her family, are analyzed in the lightof preschools designed with awareness of environment protection consciousnessin countries worldwide and the findings obtained are compiled here.The aim of this study is to analyze kindergartens through examples according to environment-friendly design criteria which determined under the name of; physical environment data?s, structural form, efficient landscape designs, provision of efficient indoor air quality, efficient daylight saving, efficient energy usage and water efficient design. By making surveys on environment-friendly buildings, within 5-6 years old kindergarten students? group; and to present structural design criteria considered in environment-friendly kindergarten buildings with a general view. This study will serve as a source that sheds light on environment- friendly kindergarten buildings design, examples of which have not been seen in Turkey. This will contribute to kindergarten buildings that will be designed from now on.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleAnalysis of the effects of sustainable design in kindergartens
dc.title.alternativeSürdürülebilir tasarımın anaokulu yapıları üzerindeki etkilerinin incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid10019753
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid354438
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess