Usage of augmented reality technologies a case study: augmented reality in museums
dc.contributor.advisor | Okur, Mehmet Cudi | |
dc.contributor.advisor | Öztürk, Aydın | |
dc.contributor.author | Aydoğdu, Deniz | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:07:57Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:07:57Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/698874 | |
dc.description.abstract | Artırılmış Gerçeklik (AG), 1970?li yıllardan günümüze teknolojininde gelişmesiyle değişmiş ve evrimleştir. Bu tez, AG dünyasına girmek isteyen araştırmacılar için rehber niteliğinde bir yol sunmayı ve kültürel alanlarda Artırılmış Gerçeklik uygulamalarının durumu ve geleceği ile ilgili bilgi vermeyi hedeflemektedir. Tez, Artırılmış Gerçeklik teknolojisinin nasıl çalıştığıyla ilgili bilgilendirmekte, uygulama alanlarına göre irdelemekte ve tarihten bugüne gelişimini özetlemektedir. AG teknolojisinin kültürel alanlarda mevcut sunum ve kompozisyonunu temelli değiştirebileceğini tartışmakta ve ARGuide prototip uygulamasını sunmaktadır. Sonuç olarak, AG teknolojilerinin yeni doğan bir alandan emeklemeye başlayan bir konuma geldiğini belirterek, bu ilginç alanda yakın zamanda birçok örnek göreceğimizi ve bunun geniş kitlelere yayılacağını belirtmektedir | |
dc.description.abstract | Augmented Reality (AR) technologies, developed since 1970's has evolved and advanced with today?s technological advances. This thesis aims to guide researchers who wants to engage in AR technologies and will provide about the current status and future of cultural information presentation innovation with augmented reality. Thesis, explains how AR technologies work, expresses and explains fields of application and gives a summary from history to present time. It discusses the AR technologies that can enhance how cultural presentation and experience is created in museums and how it can be modified and improved with AR technologies. ARGuide prototype application has been done and presented. As a conclusion thesis indicates, AR technologies are clearly moved on from infancy to maturity a beginning stage where many innovative opportunities for presenting information is possible and human kind will be witnessing more fantastic applications in near future for public masses. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.title | Usage of augmented reality technologies a case study: augmented reality in museums | |
dc.title.alternative | Artırılmış gerçeklik teknolojilerinin kullanımı müzelerde artırılmış gerçeklik çalışması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10017941 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YAŞAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 354431 | |
dc.description.pages | 70 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |