Show simple item record

dc.contributor.advisorOkur, Mehmet Cudi
dc.contributor.advisorÖztürk, Aydın
dc.contributor.authorAydoğdu, Deniz
dc.date.accessioned2021-05-08T12:07:57Z
dc.date.available2021-05-08T12:07:57Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/698874
dc.description.abstractArtırılmış Gerçeklik (AG), 1970?li yıllardan günümüze teknolojininde gelişmesiyle değişmiş ve evrimleştir. Bu tez, AG dünyasına girmek isteyen araştırmacılar için rehber niteliğinde bir yol sunmayı ve kültürel alanlarda Artırılmış Gerçeklik uygulamalarının durumu ve geleceği ile ilgili bilgi vermeyi hedeflemektedir. Tez, Artırılmış Gerçeklik teknolojisinin nasıl çalıştığıyla ilgili bilgilendirmekte, uygulama alanlarına göre irdelemekte ve tarihten bugüne gelişimini özetlemektedir. AG teknolojisinin kültürel alanlarda mevcut sunum ve kompozisyonunu temelli değiştirebileceğini tartışmakta ve ARGuide prototip uygulamasını sunmaktadır. Sonuç olarak, AG teknolojilerinin yeni doğan bir alandan emeklemeye başlayan bir konuma geldiğini belirterek, bu ilginç alanda yakın zamanda birçok örnek göreceğimizi ve bunun geniş kitlelere yayılacağını belirtmektedir
dc.description.abstractAugmented Reality (AR) technologies, developed since 1970's has evolved and advanced with today?s technological advances. This thesis aims to guide researchers who wants to engage in AR technologies and will provide about the current status and future of cultural information presentation innovation with augmented reality. Thesis, explains how AR technologies work, expresses and explains fields of application and gives a summary from history to present time. It discusses the AR technologies that can enhance how cultural presentation and experience is created in museums and how it can be modified and improved with AR technologies. ARGuide prototype application has been done and presented. As a conclusion thesis indicates, AR technologies are clearly moved on from infancy to maturity a beginning stage where many innovative opportunities for presenting information is possible and human kind will be witnessing more fantastic applications in near future for public masses.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleUsage of augmented reality technologies a case study: augmented reality in museums
dc.title.alternativeArtırılmış gerçeklik teknolojilerinin kullanımı müzelerde artırılmış gerçeklik çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10017941
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid354431
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess