Show simple item record

dc.contributor.advisorBulut, Önder
dc.contributor.authorAkinci, Efe
dc.date.accessioned2021-05-08T12:07:56Z
dc.date.available2021-05-08T12:07:56Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/698857
dc.description.abstractGıda Sanayinde müşteri tercih ve beklentilerinin değişimiyle birlikte taleplerdeki dalgalanmalar şirket kaynaklarının optimum kullanımı açısından önemli hale gelmiştir. Kaynak planlamalarının doğru ve tutarlı yapılabilmesi için taleplerdeki değişimler doğru tahminlenmeli ve stok yönetimi bu tahminler doğrultusunda yapılmalıdır.Bu çalışmayla birlikte gıda firmasının satış, stok ve plan tahminlerinin yönetimine ilişkin yeni bir ölçümleme metodu ile istatistiksel analizi hazırlanmıştır. Öncelikle malzeme grupları bazında geçmiş planlar ve stoklar incelenmiştir. Yönetim sürecini iyileştirmek adına geliştirilen yeni yöntemin yeterliliği istatistiksel analizlerle ölçülmüştür. Çalışma sonunda analizlere bağlı olarak yönetsel öneriler sunulmuştur.Firmanın ürün yönetim yöntemlerine uygun olarak geliştirilen yeni yöntem kullanılmaya başlanmıştır. Çalışmada yer alan firma diğer ürün grupları için de yeni yöntemi uygulamaya almayı planlamaktadır.
dc.description.abstractThe optimum use of resources have become more important by the change of customer preferences and expectations in food industry. To perform accurate and consistent resource planning, changes in demand should be forecasted accurately and the inventroy management should be modeled according to these estimates.With this study, the food company? s sales, inventory and management plan for the new measurement estimates prepared by the method of statistical analysis. First of all segments of the material studied past plans and inventories. Statistical analysis of the new method was developed to improve the adequacy of the management process was measured. Depending on the administrative end of the study analysis are presented.By the development of the new inventory forecasting methods the food company have been started to use it for the products that were used for the analyses. And also they are planning to implement the new methods for the other products.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleInventory management system in food industry
dc.title.alternativeGıda endüstrisinde stok yönetim sistemi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEnerji Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmABC inventory classification
dc.identifier.yokid10020219
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid354421
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess