Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzmehmet, Ecehan
dc.contributor.authorKivilcim, Ecehan
dc.date.accessioned2021-05-08T12:07:17Z
dc.date.available2021-05-08T12:07:17Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/698382
dc.description.abstractLüks moda markalarının sanat ve toplum ile daha da güçlenen kültürel bağları yeni birmüze pratiği olan lüks moda markalarına ait müzelerin oluşmasına zeminhazırlamıştır. Bu tez, bağlamsal tasarım verileri doğrultusunda müzelerin tasarımbileşenlerini inceleyerek lüks moda markalarının müzelerine keşifsel bir analiz sunar.Bu yeni tasarım alanı, tez boyunca bağlamsal yaklaşım ve teorik yaklaşım olmak üzereiki ana başlık altında incelenir. Bağlamsal yaklaşım müzeleri sosyo-kültürel, şehir,mimari ve tasarım bağlamlarında inceleyerek sistematik bir analiz aracı sunar. Öteyandan, marka ve marka kimliğinin bu veriler doğrultusunda müze tasarımına etkilerisorgulanarak teorik bir alt yapı oluşturulur. Böylece tasarımı etkileyen ana faktörlersistematik bir kurguda sunularak örnek olay incelemesi için gerekli olan metoduoluşturur.Tez, lüks moda markalarına yapılan geziler, arşiv araştırması ve literatür taramasınadayanarak Armani Siloları'nı sistematik olarak inceler. Marka ve marka kimliğininanalizi ile başlayan inceleme, müzenin farklı ölçekler ve bağlamlarda incelenmesiyletamamlanır. Tez, literatürdeki boşluğu tamamlayarak ileriki çalışmalar için örnekteşkil etmeyi amaçlar.
dc.description.abstractBy critically analyzing components of contextual design in museum exhibitionpractice over the past century, this thesis presents an exploratory analysis in newmuseum practice; museums of luxury fashion brands. This new museum practice isdeeply rooted in and dependent upon contextual design components in museums andother design constituents based on brand identity.The interplay between fashion and identity, aesthetic universality and quality of luxuryfashion brands and contextual approach to design practice establish a comprehensiveframework to understand the characteristics and key design components for museumsof luxury fashion brands. The study is generated by data-gathering and data-analysismethods to evaluate the physical and intellectual content of the subject and to providea useful tool for future studies. Archival materials were collected through visits toFondazione Prada, Fondation Cartier, Fondation Louis Vuitton, Gucci Museo andArmani Silos and supplemented by on-site interviews, academic reviews and mediareports. As this thesis investigates the role of fashion, brand identity and context indesign, it provides new and original insights into the new museum practice. Hence, itis also contributes to growing literature on museum and theoretical debates within thelarger field of design issues based on identical and contextual components.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleMuseums of luxury fashion brands: an exploratory analysis in the case of Armani Silos
dc.title.alternativeLüks moda markalarına ait müzeler: Armani Silos örneğinde keşifsel bir analiz
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİç Mimarlık Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10151988
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid467926
dc.description.pages156
dc.publisher.disciplineİç Mimari Tasarım Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess