Show simple item record

dc.contributor.advisorBaydar, Gülsüm
dc.contributor.authorZafer, Özgecan
dc.date.accessioned2021-05-08T12:07:16Z
dc.date.available2021-05-08T12:07:16Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-01-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/698364
dc.description.abstractDijital oyunlarda toplumsal cinsiyet kavramı ve farklı cinsel kimlikler oldukça normatif ve sterotipik bir şekilde temsil ediliyor. Oyunların da bir medya aracı olarak toplumsal cinsiyet normlarını ve beklentilerini yeniden ürettiği göz önüne alındığında, oyun mekanlarının toplumsal cinsiyet ile ilişkisinin incelenmesi önem kazanıyor. The Sims de dijital oyun tarihinin en popüler oyunlarından biri olarak, toplumsal cinsiyet normları ve sterotipik temsiller ile sosyal ve mekansal anlamda ilişkili.Oyunun yapısı mekanlar ve öznelerin birbiri ile ilişkisi prensibine dayalı ve bu oyun aslında Avrupa bebek evleri geleneğinin bir devamını, Amerikan banliyöleri bağlamında dijital olarak sürdürüyor. Oyunda mekan ve beden tanımı; stereotipik temsiller, normatif beklentiler ve kodlar üzerine kurulu. Oyun, kadın ve erkek bedenlerinin ve ilişkilerinin nasıl olması gerektiği konusunda sınırlar belirlerken, aynı zamanda bir takım kalıplaşmış kodlamaları ve ev mekanları ile ilgili sınırları da tanımlıyor.Oyuncu topluluğunun sürekli oyun geliştirme sürecini tutucu ya da özgürleştirici adımlara yönlendirdiği kadar, oyun tarafından üretilen tüketim ve toplumsal cinsiyet sınırları da oyuncuları normatif beklentiler içinde kalmaya yönlendiriyor. Bu çalışma da oyun ve oyuncu arasındaki iki yönlü ilişkiyi, mekan ve kullanıcı bazında, toplumsal olarak inşa edilmiş normlar ve sterotipler üzerinden inceliyor.Anahtar sözcükler: Toplumsal Cinsiyet, Dijital Oyunlar, Ev, The Sims
dc.description.abstractIn digital games gender and sexuality are represented in normative and stereotypical ways. Since these games reproduce gender norms and expectations, the analysis of space gender relationships in the virtual realm of digital games appears to be a critical field of study. The Sims, which is one of the most popular games to date, embodies such norms and reproduces stereotypical gender and space representations.The historical roots of the Sims can be traced to the European doll-house tradition. At one level, the Sims can be said to carry this tradition to the digital medium, modelling its context on the consumptive traditions of the American suburb. Both the sims characters' bodies and their spaces are based on stereotypical representations and normative expectations. In setting limits on bodily properties and spatial characteristics, the game consolidates and reproduces conservative social codes regarding gender.Although the players are seemingly free to construct their characters and their spaces, the structure of the game limits to their moves in implicit ways. This study analyzes the game from the viewpoint of both the game structure and the players who may seek to undermine the normative structure of the game, within the historical development of its various versions.Keywords: Gender, Digital Games, Domestic Space, The Simsen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleGendered spaces in digital games: The Sims
dc.title.alternativeDijital oyunlarda toplumsal cinsiyet ve mekan: The Sims
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-29
dc.contributor.departmentMimarlık Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10137160
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid457940
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess