Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Ahenk
dc.contributor.authorKocabalkanli, Ezgi
dc.date.accessioned2021-05-08T12:07:14Z
dc.date.available2021-05-08T12:07:14Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/698340
dc.description.abstractKonum tabanlı medya kullanımının yaygınlaşması ve sosyal medya uygulamaları ile bütünleşmesi kişilere ve kurumlara kimlik pratiklerinde yeni yöntemler sağladı. Belli konumlarda yapılan yer paylaşımlarıyla, belli mekanlar önünde çekilmiş sabit ve hareketli imge yüklemeleriyle, mekânsal özelliklerin teşhiri ve mekana konum tabanlı araçlarla mekânsal anlamları çeşitlendiren iliştiri eklemeleriyle, mekan kişisel ve kurumsal kimlik inşasının gerçekleştiği bir sahneye dönüşmeye başladı. Bu bağlamda, bu tez mekanın Instagram üzerinden kişisel ve kurumsal kimlik inşası için kullanımını İzmir Mavibahçe Alışveriş Merkezi örneği ile incelemektedir. Çalışma, bu uygulamalarda kullanılan yöntemleri ve stratejileri analiz etmeyi amaçlar. Anketlere ve dijital medya incelemelerine dayanan analizler Mavibahçe'nin fiziksel ve dijital konumunun iki farklı kullanıcısını hedef alır; ziyaretçiler ve kurumun kendisi. Çalışma, ziyaretçilerin kişisel kimlik inşasında dijital habituslarının bir parçası olarak belli hayat tarzlarına olan yakınlıklarını göstermek için ağırlıklı olarak konum ve ilinti paylaşarak mekan kullanımına, ve kurumların kişileştirme ve mekanın hedef kitlenin ilgisini çekebilecek belli özelliklerini kullanarak kullanıcılarıyla direk iletişime geçme ve yakın ilişki kurma çabalarına odaklanır.
dc.description.abstractThe widespread use of locative media and its integration with social media applications have provided both individuals and corporations with the new ways of identity performances. Through checking-in at locations, uploading still and moving images foregrounding certain spaces, displaying spatial attributes and attaching hash-tags to spaces to proliferate meanings, space has started turning into a stage where personal and corporate identities are digitally constructed. Within this context, this thesis explores the use of space for personal and corporate identity constructions on Instagram through the case study of Mavibahçe Shopping Center in Izmir, Turkey. It aims to analyze the methods and strategies deployed in this utilization. The analysis based on questionnaires and digital media surveys targets two different facets of the same digital and physical location of Mavibahçe; visitors and the corporation itself. The study focuses on visitors' use of space for personal identity construction in order to demonstrate their affiliations to certain life-styles as part of their digital habitus predominantly through check-ins and hash-tags; and corporations' efforts to communicate directly with its visitors and to establish an intimate relationship through personification and the utilization of space's certain attributes which would appeal the targeted audience.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleThe use of space for digital identity practices: Mavibahce Shopping Center, Izmir
dc.title.alternativeMekanın dijital kimlik pratikleri için kullanımı: İzmir Mavibahçe Alışveriş Merkezi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMimarlık Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10179590
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid486793
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess