Capacitated warehouse location problem for a fish feed company in Muğla
dc.contributor.advisor | Yetkin Ekren, Banu | |
dc.contributor.author | Özbek, Tuna | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:06:58Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:06:58Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-03-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/698127 | |
dc.description.abstract | Bu tez, depo açma kararını da dahil ederek bir taşıma modelini çözmeyi amaçlayan bir balıkyemi şirketi için hazırlanmıştır. Şirketin Türkiye'nin her yerine yayılmış birden fazla müşterisivardır. Müşterilere zamanında ve düşük maliyetle hizmet vermek önemlidir. Bu nedenle, buçalışma müşterileri uygun depolara atamanın en uygun kararına odaklanmıştır. Müşteribölgeleri dikkate alınarak depo ve lokasyon sayısı önceden belirlenmiştir. Bunun için farklıbölgelerdeki depoları bulmak için çeşitli senaryolar oluşturulmuştur. Daha sonra, bupotansiyel yerler gelişmiş matematiksel, ulaştırma modeline dahil edilir ve müşterilerinkonumlara en uygun şekilde atamasının yapılması için çözülür. Matematiksel model ayrıcahangi depoların açılacağına karar verir. Amaç, bir depo açmak; için sabit maliyetle birliktetoplam nakliye maliyetinin en az olduğu senaryoya yaklaşmaktır. Bu model, öncedentanımlanmış farklı depo yer senaryoları ve kapasite parametreleri için çözülmüş ve toplammaliyet sonuçları birbiriyle karşılaştırılmıştır. En iyisi, asgari toplam maliyet sağlayansenaryoya göre seçilir.Anahtar Kelimeler: depo yerleşimi, sevkiyat modeli, kapasiteli depo problemi, yerleşim eniyilemesi | |
dc.description.abstract | This thesis is a warehouse location study for a fish feed company aiming to solve atransportation model by also including the warehouse opening decision. The company hasseveral customers spreading all over the region in Turkey. It is important to serve customerson time with a decreased cost. Therefore, this study also focuses on the optimal decision ofassigning customers to proper warehouses. Number of warehouses and their potentiallocations are pre-defined by considering the regions of the customers. For that, severalscenarios are created for locating the warehouses in different regions. Later, these potentiallocations are considered as different scenarios in the developed mathematical models. Themodels are solved to find out the optimal assignment of customers to pre-defined warehousegroup locations. The mathematical model also includes the decision of which warehouses toopen. The objective function is considered to be the minimization of total transportation costand fixed cost for opening a warehouse. This model is solved for different pre-definedwarehouse location scenarios and capacity parameters and their total cost results arecompared with each other. The best ones with minimal costs based on the scenarios aresuggested to the manager for the the solution of the problem.Key Words: Warehouse location, transportation model, capacitated warehouse problem,location optimization | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Endüstri ve Endüstri Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Industrial and Industrial Engineering | en_US |
dc.title | Capacitated warehouse location problem for a fish feed company in Muğla | |
dc.title.alternative | Muğla'da bir balık yemi firması için depo açma ve yetkilendirme problemi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-27 | |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10314247 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YAŞAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 617275 | |
dc.description.pages | 45 | |
dc.publisher.discipline | Endüstri Mühendisliği Bilim Dalı |