Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Derya Döner
dc.contributor.authorAydemir, Mesut
dc.date.accessioned2021-05-08T12:04:56Z
dc.date.available2021-05-08T12:04:56Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/696979
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de yabancı di! eğitiminde ders kitabı değerlendirmesinin rolünü araştırmaktır. Aynı zamanda, herhangi bir yabancı di! öğretim ortamı için bir ders kitabı değerlendirme modeli de önerilmektedir. Dil eğitim ve öğretiminde ders kitabı değerlendirmesinin önemli bir konu olduğu savunulmaktadır. Dahası, ders kitabı seçimindeki, yanlış değerlendirmelerin dezavantajları da vurgulanmaktadır. Kullanılan ders kitabının (Cutting Edge), Osmangazi Üniversitesindeki mevcut dil öğretimi durumuna uygunluğunu değerlendirmek için, ders kitabıyla ilgili olarak öğretmenlerin görüşleri bir değerlendirme formuyla ölçüldü. Öğrencilerin kitap hakkındaki görüşleri de dikkate alınıp bu görüşler bir anketle değerlendirildi. Bu çalışmanın ikincil amacı olarak öğrencilerin başarı notlarıyla kitaba bakış açıları arasında herhangi bir ilişki olup olmadığı araştırıldı. Bunun için, araştırmacı her öğrenciye bir anket puanı verip bunlarla öğrencilerin başarıları arasındaki korelasyonu hesapladı. Bu çalışmadaki bulgular Osmangazi Üniversitesi Hazırlık Okulu ile sınırlı olduğundan, bu araştırmanın sonuçlarını genellemek tam anlamıyla uygun olmayabilir. Bu yüzden, sonuçların sadece araştırmanın yapıldığı bağlam içerisinde değerlendirilmesi gerekmektedir. Bununla birlikte, bu çalışmada takip edilen yöntem Türkiye'deki İngiliz Dili Eğitiminde ders kitabı değerlendirmesi için iyi bir teme! teşkil edebilir. Çalışmanın sonuçları şunlardır: Öncelikle yabancı dil eğitiminde ders kitabının önemli bir rolü vardır. Bunun sonucu olarak ders kitabının seçimi de önemlidir. Eğitim ortamları ve öğrencilerin ihtiyaçları çeşitlilik arz ettiğinden, kurumun amaçlarının ve öğrencilerin ihtiyaçlarının belirlenmesi koşuluyla farklı öğretim ortamları için farklı ders kitapları uygun görülebilir. Son olarak, bu çalışma çerçevesinde öğrenci başarı notları ile öğrencilerin kitaba bakış açıları arasında bir ilişki saptanmamıştır. İV
dc.description.abstractABSTRACT The aim of this study is to investigate the roie of coursebook evaluation in Foreign Language Education in Turkey. Meanwhile, a mode! for the coursebook evaluation is proposed for any English Language Teaching situation. It is argued that coursebook evaluation is a crucial issue in language learning and teaching. Moreover, the disadvantages of wrong choices made in coursebook selections are also highlighted. To evaluate the relevancy of the coursebook (Cutting Edge) used at Osmangazi University Preparatory School to this specific language-teaching situation, the teachers' views on the coursebook were Investigated through a checklist. Furthermore, a group of students (100) were also asked for their views by means of a questionnaire. For the second purpose of this study, the relation between the students' achievement grades and their views on the coursebook Is sought. Furthermore, the researcher assigned a questionnaire grade for each student and the correlation between their questionnaire grades and achievement grades was calculated. Since the findings in this study are limited to a specific teaching situation, (Osmangazi University Preparatory School), it may not be totally true to generalise the results of this research. Thus, it is possible to speculate about the results only with regards to the scope limited to the present study. However, the methodology followed may be a good starting point for the coursebook evaluation in English Language Teaching in Turkey. The completion of the study can be stated as follows: Firstly, in a foreign language environment, coursebooks exert an important roie, consequently their selection is crucial. As the teaching situations and the needs of the learners may vary, different coursebooks may be suitable for different teaching situations providing that the aims of the institution and the needs are determined. Lastly, in the scope of the present research there existed no significant relation between the students' achievement grades and their views on the coursebook.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe role of coursebook evaluation in foreign language education in Turkey
dc.title.alternativeTürkiye`de yabancı dil eğitiminde ders kitabı değerlendirmesinin rolü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEvaluation
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign language education
dc.identifier.yokid116416
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113666
dc.description.pages208
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess