Show simple item record

dc.contributor.advisorAltun, Murat
dc.contributor.authorİnan, Hafize
dc.date.accessioned2021-05-08T12:04:33Z
dc.date.available2021-05-08T12:04:33Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/696774
dc.description.abstractİLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIFTA AKTİF ÖĞRENME STRATEJİLERİNİN KULLANIMININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ Hafta İNAN Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi Danışman: Doç. Dr. Murat ALTUN Jüri Üyeleri: DoçJ>r. Asude BİLGİN Yrd. Doç.Br. Jale BİNTAS Bu çalışmada 1, sınıf matematik öğretiminde Aktif Öğrenme Stratejileri'ni kullanmanın öğrenci başarısına etkisi incelenmektedir. Çalışma deneysel bir çalışmadır ve araştırmayı gerçekleştirmek için ilk olarak Bursa ili İnönü İlköğretim Okulu'nda araştırmacının öğretmeni olduğu 1. sınıf uygulama grubu olarak belirlenmiş ve yine Bursa üi İnönü İlköğretim Okulu'ndan bu sınıfa denk bir kontrol grubu seçilmiştir. Deneysel çalışma yaklaşık 4 ay sürmüştür. Çalışmaya uygulama grubundan 33, kontrol grubundan 33 olmak üzere toplam 66 öğrenci katılmıştır. Deneysel çalışmanın yapıldığı grupta ders programında belirlenmiş olan matematik ders saatleri içerisinde Aktif Öğrenme Stratejileri'ne uygun olarak seçilen etkinliklerle öğretim yapılmıştır. Bu etkinlikler doğal sayılarda toplama, çıkarma ve çarpma işlemleri, ritmik sayma, doğal sayıların öğretimi, sayı doğrusu, geometri ve problem çözme konuları ve bağıntı kurma, tahmin etme stratejileri ile ilgili hazırlanmış etkinliklerdir. Çalışmaya başlamadan önce öğrencilerin okuma yazma durumları test yapmaya uygun olmadığından herhangi bir ön test uygulanmamıştır. Çalışmanın sonunda başarı testleri uygulanmış ve 2.sınıfi n başlarında da kalıcılık testi uygulanmıştır. Ayrıca 4 aylık çalışma dönemi boyunca uygulama grubu öğrencilerine bireysel olarak Aktif öğrenme Stratejileri'ni kullanarak problem çözme eğitimi verilmiştir. Uygulama grubu deneysel çalışmalara devam ederken kontrol grubunda geleneksel öğretime devam edilmiştir. Ayrıca daha önce geliştirilen tutum ölçeği uygulama grubunda kullanılarak Aktif Öğrenme Stratejileri'ni kullanmanın matematik dersine karşı olumlu tutum geliştirmesinde etkili olup olmadığına bakılmıştır. Araştırmanın bulguları özetle aşağıdaki gibidir: 1- İlköğretim 1. sınıf matematik öğretiminde Aktif Öğrenme Stratejileri'ni kullanma öğrenci başarısını arttırmaktadır. a) Aktif Öğrenme Stratejileri'ni kullanma, matematik bilginin kalıcılığını olumlu etkilemiştir. b) Aktif Öğrenme Stratejileri'ni kullanmanın problem çözme başarısını olumlu etkilediği gözlenmiştir. 2- Aktif Öğrenme Stratejileri'ne uygun eğitim gören öğrencilerin matematik dersine karşı olumlu tutum geliştirdikleri gözlenmiştir. Bu bulgulardan yola çıkarak problem çözme öğretimi için bazı öneriler geliştirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Aktif öğrenme, geleneksel öğretim m
dc.description.abstractABSTRACT EjmCT OF ACTIVE LEARNING STRATEGIES ON T^E SUCCESS RATE m Î1RST GRADE EUMENTARY^COOQL STUDENTS HAFİZEİNAN Uludağ University Social Science^ Institute Primary Department Master Thesis Supervisor: Assoc, pr. Murat a£TUN Jurors: Assoc. Pr. Asude BİLGİN AssistPr, Jale BİNTAŞ The objective of this study is to determine the effect of Active. Learning Strategies on the success of first grade elementary school students. The study is done in the city of Bursa at İnönü elementary school. Researcher is working as a teacher at the same school and her classroom was selected as study group. An other first grade classroom at the same school was selected as control group. The study lasted for 4 months. Both the study and the -control groups ate consisted of 33 students. In Study group, teaching of mathematic lessons was Implemented according to active learning principles, Active learning activities wore implemented on the foltowing subjects; addition, subtraction* multiplying, counting, natural numbers, prediction, number line, geometry and problem solving. Since the study was done on the first grades of an elementary school, it was not possible to do a pretest oft students before the study. However, students have taken two tests at the end of the study and they have also taken an other test at the begining of the second grade. Students in the study group were also given lecture.? oft problem solving by using active strategies. Traditional teaching strategies /yere used for the control group whereas, Active learning Strategies were used for study group. Students were also observed ^o find out whether Active Learning Strategies are to establish a positive point of view for mathematic lessons. Results of this study is summarized below; 1- Active Learning Strategies improves success of students in mathematic lessons at first grade. a) Using Active Learnmg Strategies in mathematic lessons provides better learning and long lasting knowledge. b) Active Learning Strategies improves the success of students on problem solving. 2- Students, who takes mathemafiö lessons according to Active Learning Strategies, has a positive point of view for mathematics. Based on the results of this study, some suggestions has been developed for teaching of problem solving at elementary schools. Key Words: Active learning* traditional learning iven_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim birinci sınıfta aktif öğrenme stratejilerinin kullanımının öğrenci başarısına etkisi
dc.title.alternativeEffect of active learning strategies on the success rate of first grade elementary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmActive learning
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.identifier.yokid132960
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid127980
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess