Show simple item record

dc.contributor.advisorAkdeniz, Halil
dc.contributor.authorSağlam, Sefahiye
dc.date.accessioned2020-12-04T09:16:32Z
dc.date.available2020-12-04T09:16:32Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69660
dc.description.abstractÖZET İNSAN BEDENİNİN SANAT OBJESİ OLARAK KULLANIMI VE RESIMSEL ÇÖZÜMLEMELERİ Sefa Sağlara Resim Bölümü Danışman: Doç. Dr. Halil Akdeniz Haziran 1993 Bu çalışmada, sanat yapıtı ile üretimcisi arasındaki koşulların tartışılması amaç lanmıştır. Bu tartışma, üretim tecrübesinin ardından üretilen üzerine geliştirilen düşüncelerle ortaya çıktı. Çalışmanın konusu, sanatçının temsili ve temsili olmayan tavrının değerlendirilmesi için bir araç konumundadır. Teorik kullanımlar insan be deninin sanat üretimindeki değerlendirimine yönelik yeni bir tavrın geliştirilmesine yardımcıdırlar. Çalışma, sanat yapıtı ile yapımcısı arasındaki sınırlı alan içerisinde gelişir. Böylelikle, belli bir tavırdaki sanat yapma eylemi sırasında geliştirilen düşün celerin somutlaştırılması amaçlanmıştır. Anahtar Sözcükler : Beden, Süreç Resmi, Temsiliyet
dc.description.abstractABSTRACT USES OF THE HUMAN BODY AS THE OBJECT OF THE ARTWORK AND ITS PICTORIAL SOLUTIONS Sefa Sağlam Department of Painting Advisor: Assoc. Prof. Dr. Halil Akdeniz June 1993 This thesis tries to discuss the conditions of the relationship between art work and its producer together with the question of 'outside' of the artwork. This declara tion is to discuss and to think about the artwork after the experience of making the artwork. The thesis is stated in a manner which opens the possibilities to analyze the representing and non-representing approach of the producer/painter during the experiencing process of painting, the act of creating a body. The theoretical usages consist of the attempt to construct a new way of evaluating the human body as an artwork. This work/act of painting developed in the isolated field of the process of artwork, therefore, tries to objectify the thoughts of the producer within her psycho logical/physiological approach. Keywords: Body, Process Painting, Representation iven_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleUses of the human body as the object of the artwork and its pictorial solutions
dc.title.alternativeİnsan bedeninin sanat objesi olarak kullanımı ve resimsel çözümlemeleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmHuman body
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmArt
dc.identifier.yokid26995
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid26995
dc.description.pages64
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess