Uses of the human body as the object of the artwork and its pictorial solutions
dc.contributor.advisor | Akdeniz, Halil | |
dc.contributor.author | Sağlam, Sefahiye | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:16:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:16:32Z | |
dc.date.submitted | 1993 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69660 | |
dc.description.abstract | ÖZET İNSAN BEDENİNİN SANAT OBJESİ OLARAK KULLANIMI VE RESIMSEL ÇÖZÜMLEMELERİ Sefa Sağlara Resim Bölümü Danışman: Doç. Dr. Halil Akdeniz Haziran 1993 Bu çalışmada, sanat yapıtı ile üretimcisi arasındaki koşulların tartışılması amaç lanmıştır. Bu tartışma, üretim tecrübesinin ardından üretilen üzerine geliştirilen düşüncelerle ortaya çıktı. Çalışmanın konusu, sanatçının temsili ve temsili olmayan tavrının değerlendirilmesi için bir araç konumundadır. Teorik kullanımlar insan be deninin sanat üretimindeki değerlendirimine yönelik yeni bir tavrın geliştirilmesine yardımcıdırlar. Çalışma, sanat yapıtı ile yapımcısı arasındaki sınırlı alan içerisinde gelişir. Böylelikle, belli bir tavırdaki sanat yapma eylemi sırasında geliştirilen düşün celerin somutlaştırılması amaçlanmıştır. Anahtar Sözcükler : Beden, Süreç Resmi, Temsiliyet | |
dc.description.abstract | ABSTRACT USES OF THE HUMAN BODY AS THE OBJECT OF THE ARTWORK AND ITS PICTORIAL SOLUTIONS Sefa Sağlam Department of Painting Advisor: Assoc. Prof. Dr. Halil Akdeniz June 1993 This thesis tries to discuss the conditions of the relationship between art work and its producer together with the question of 'outside' of the artwork. This declara tion is to discuss and to think about the artwork after the experience of making the artwork. The thesis is stated in a manner which opens the possibilities to analyze the representing and non-representing approach of the producer/painter during the experiencing process of painting, the act of creating a body. The theoretical usages consist of the attempt to construct a new way of evaluating the human body as an artwork. This work/act of painting developed in the isolated field of the process of artwork, therefore, tries to objectify the thoughts of the producer within her psycho logical/physiological approach. Keywords: Body, Process Painting, Representation iv | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Uses of the human body as the object of the artwork and its pictorial solutions | |
dc.title.alternative | İnsan bedeninin sanat objesi olarak kullanımı ve resimsel çözümlemeleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Human body | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.identifier.yokid | 26995 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 26995 | |
dc.description.pages | 64 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |