Design considerations in multipurpose space of preschool educational environments
dc.contributor.advisor | Demirkan, Halime | |
dc.contributor.author | Özyurt, Elçin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:16:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:16:20Z | |
dc.date.submitted | 1994 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69652 | |
dc.description.abstract | ÖZET OKUL ÖNCESİ ÇOK AMAÇLI E?İTİM ORTAMLARINDA TASARIM KRİTERLERİ Elçin Özyurt İç Mimarlık ve Çevre Tasannu Bölümü Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Yrd. Doç. Dr. Halime Demirkan Haziran, 1994 Bu çalışmada okul öncesi eğitim ortamlarının, çocuk gelişimini destekleyen tasarım şartlan tüm yönleri ile incelenmiştir. Okul öncesi ortamları için gerekli tasarı kriterlerini belirleyebilmek amacıyla erken çocukluk dönemi özellikleri araştırılmıştır. Ayıca, mekan planlamasını etkileyen eğitim felsefesi ve çevrenin çocuk üzerindeki psikolojik etkileri de belirtilmiştir. Bu yapı içerisinde, okul öncesi eğitim ortamlarının tasanm şartlan; etkinlik alanları, plan seçenekleri, ve ortamı oluşturan mobilya birimleri başlıkları altında incelemiştir. Son olarak, uygun bir eğitim ortamı için gerekli genel tasanm kriterleri belirlenmiştir. Anahtar sözcükler: Okul Öncesi Eğitim Ortamları, Ergonomi, Alan Planlama, Tasanm Kriterleri, Mobilya | |
dc.description.abstract | ABSTRACT DESIGN CONSIDERATIONS IN MULTIPURPOSE SPACE OF PRESCHOOL EDUCATIONAL ENVIRONMENTS Elçin Özyurt M. F. A. in Interior Architecture and Environmental Design Supervisor Assist. Prof. Dr. Halime Demirkan June, 1994 Design requirements of preschool educational environments that support all aspects of child development are examined in this study. In order to determine the design criteria for preschool educational environments, the characteristics and the properties of early childhood are investigated. Additionally, educational philosophy and psychological influences of environment which affect the physical organization are stated. Within this framework, design considerations of preschool educational environments are discussed under the issues of activity places, alternative organizations, and items of furniture which build up the environment. Finally, general design criteria which are necessary for a comfortable education environment are pointed out.Keywords: Preschool Educational Environments, Ergonomics, Space Planning, Design Criteria, Furniture. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İç Mimari ve Dekorasyon | tr_TR |
dc.subject | Interior Design and Decoration | en_US |
dc.title | Design considerations in multipurpose space of preschool educational environments | |
dc.title.alternative | Okul öncesi çok amaçlı eğitim ortamlarında tasarım kriterleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Field planning | |
dc.subject.ytm | Environmental design | |
dc.subject.ytm | Education establishments | |
dc.subject.ytm | Ergonomics | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.subject.ytm | School buildings | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Planning | |
dc.subject.ytm | Furniture | |
dc.identifier.yokid | 36154 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 36154 | |
dc.description.pages | 152 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |