Show simple item record

dc.contributor.advisorErdoğan, Nezih
dc.contributor.authorSezgi, Osman
dc.date.accessioned2020-12-04T09:16:11Z
dc.date.available2020-12-04T09:16:11Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69646
dc.description.abstractÖZET REKLAM FOTO?RAFÇILI?INDA YANANLAM DE?ERLERİNİN ÇÖZÜMLENMESİ İÇİN GÖSTERGEBİLİMSEL BİR YAKLAŞIM Osman Sezgi Grafik Tasarımı Bölümü Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Nezih Erdoğan Şubat, 1994 Bu çalışmanın amacı, reklam fotoğraflarının çözümlenmesinde kullanılacak göstergebilimsel bir çerçeve oluşturmaktır. Bu bağlamda, ilk olarak reklam fotoğrafçılığının dili ve göstergeleri tanımlanmıştır. Ayrıca, tüketim toplumunun bir iletişim mecrası olan reklam fotoğrafçılığının kodları ve iletileri arasındaki ilişki eleştirel olarak çözümlenmektedir. Daha sonra, reklamların fotoğraf ik imgelerindeki anlam katmanları tartışılmaktadır. Son olarak reklam fotoğraf çılığmdaki sözbilimsel biçimler saptanmıştır. Bu tezin üçüncü bölümü Renault ve Tofaş'dan seçilen otomobil reklamlarının çözümlemelerini sunmaktadır. Anahtar Sözcükler: Reklam, Reklam Fotoğrafçılığı, Göstergebilim. ıv
dc.description.abstractABSTRACT A SEMIOTICAL APPROACH TO ANALYZE CONNOTED VALUES IN ADVERTISING PHOTOGRAPHY Osman Sezgi M.F.A. in Graphical Arts Supervisor: Assoc. Prof. Nezih Erdoğan February, 1994 The aim of this study is to establish a semiotical framework to analyze advertising photographs. In this context, first, the language and signs of advertising photography have been defined. Furthermore, relationships between codes and messages are critically analyzed in advertising photography that is a communication medium of consumer society. Later on, levels of the meaning in photographic images of advertisements are discussed. Lastly, rhetorical figures in advertising photography have been set. Chapter Three of this thesis represents an analysis of automobile advertisements selected from Renault and Tofaş. Keywords: Advertising, Advertising Photography, Semiotics. Illen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleA Semiotical approach to analyze connoted values in advertising photography
dc.title.alternativeReklam fotorafçılığında yananlam değerlerinin çözümlenmesi için göstergebilimsel bir yaklaşım
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmAdvertisement photography
dc.subject.ytmSemiotics
dc.identifier.yokid36207
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid36207
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess