Show simple item record

dc.contributor.advisorMisman, Hayati
dc.contributor.authorSarikartal, Zekiye
dc.date.accessioned2020-12-04T09:16:07Z
dc.date.available2020-12-04T09:16:07Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69643
dc.description.abstractÖZET ÖZGÜN ÖKSELERİN ÇOGALTIMIYLA ÜRETİLEN ÖZGÜN SANAT YAPITLARINDA İPEKBASKZNIN KULLANIMI Zekiye Sarıkartal Güzel Sanatlar Bölümü Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Doç. Hayati Misman Eylül, 1995 Fotoğraf ve ipekbaskı, baskı tarihinde iki önemli dönüm noktasını oluştururlar. Fotoğraf, gerçekliğin taklitlerinin üretilmesi görevini baskı tekniklerinden devraldığında, baskı, resim ve heykele oranla ikincil konumundan kurtulmuştur. Böylece baskı, içinde sanat ve teknolojinin birleştirildiği imgelerin üretimi için yetkin bir ortam haline gelir. îpekbaskı, özellikle baskı sürecinde fotoğraf görüntülerinin kullanımıyla, sanat alanına kitle kültürünün ve meta değerlerinin girişini temsil eder. Bu çalışmada, baskı tekniklerinin ve fotoğrafın tarihi özetlendikten sonra, ipekbaskının 1950`lerden 1990' lara kadar sanat yapıtlarında kullanımı ele alınmıştır. Daha sonra, bu çalışmanın kapsamı içinde üretilen, fotoğraf ve mekanik yeniden üretim üzerine öne sürülen görüşlerin ışığında oluşan bir yerleştirme (enstalasyon), ayrıntılı bir biçimde betimlenmiştir. Son olarak, günümüz baskı sanatının, özgünlük ve görsel iletişim kavramları açısından bir değerlendirilmesi yapılmıştır. Anahtar sözcükler: Baskı, fotoğraf, ipekbaskı, görsel iletişim. iv
dc.description.abstractABSTRACT USE OF SCREENPRINT TO PRODUCE ORIGINAL ART WORKS BY MULTIPLYING ORIGINAL IMAGES Zekiye Sarıkartal M.F.A. In Fine Arts Supervisor: Assoc. Prof. Hayati Misman September, 1995 Photography and screenprint constitute two important turning points throughout the history of printmaking. When photography freed printmaking from the task of producing analogues of reality, printmaking was sprung loose from its role subordinate to painting and sculpture. Printmaking has become a perfect medium to create images in which it is also shown that art and technology are combined in those images. Screenprint represents the entrance of mass culture and commercial values in the realm of art, especially with the use of photographic imagery in silkscreening process. In this study, after a historical survey of printmaking and photography, an account is given of the use of screenprint in art works from the 1950s up to the 1990s. Then, a detailed description is made of a work which is produced in the scope of this study in the light of the issues on photography and mechanical reproduction. Finally, an evaluation is made on contemporary printmaking as far as the issues on originality and visual communication are concerned. Key words: printmaking, photography, screenprint, visual communication. men_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleUse of sreenprint to produce original art works by multiplying original kullanımı
dc.title.alternativeÖzgün imgelerin çoğaltımıyla üretilen özgün sanat yapıtlarında ipekbaskının kullanımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmVisual communication
dc.subject.ytmPrinting techniques
dc.subject.ytmPhotograph
dc.subject.ytmSerigraphy
dc.subject.ytmOriginal art
dc.identifier.yokid43601
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid43601
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess