Deconstructionist typography
dc.contributor.advisor | Mutman, Mahmut | |
dc.contributor.author | Tansel, Sepren | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:16:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:16:02Z | |
dc.date.submitted | 1995 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69640 | |
dc.description.abstract | ÖZET YAPIÇOZÜMSELCI TIPOGRAFI Sepren Tansel Grafik Tasarım Bölümü Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Assist. Prof. Dr. Mahmut Mutman Haziran, 1995 Bu tez, bir yandan göstergebilim ve yapıçözümselciliğin, öte yandan teknolojik gelişmenin tipografiyi nasıl etkilediğini incelemektedir. Özellikle modernist akım, elektronik devrimin etkileri, ve postmodern kültürün gelişimi tartışılarak, çağdaş font ve tipografinin kısa bir geçmişi verilmektedir. Dil ve semiotik konularına yapısalcı yaklaşım açıklandıktan sonra, post- yapısalcılığın, özellikle de yapı çözümselciliğin bu konulara yönelttiği eleştiri tartışılmaktadır. Yapı çözümselciliğin tipografi üzerindeki etkisi özellikle elektronik teknolojideki gelişmeler bağlamında ayrıntı ile incelenmektedir. Yapı çözümselci tipografinin geleneksel tipografi ikilemlerini nasıl sorgulayıp değiştirdiği ve böylece açık uçlu yeni okuma ve yazma formları önerdiği gösterilmektedir. Anahtar Sözcükler: Yapıçözümselcilik, Tipografi, Dijital Tipografi. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT DECONSTRUCTIONIST TYPOGRAPHY Sepren Tansel M.F.A. in Graphic Design Supervisor: Assist. Prof. Dr. Mahmut Mutman June, 1995 This thesis probes into how semiotics and deconstructionism on the one hand, technological progress on the other, have challenged typography. It begins with a short historical account of contemporary typography, focusing especially on modernist movement, and then discusses the consequences of digital revolution and the rising postmodern culture for contemporary type and typography. After explaining the structural approach to language and semiotics, it discusses critiques directed by post- structuralism and particularly deconstructionism. The influence of deconstructionism on typography is examined in detail, especially in the context of developments in digital technology. The contribution of deconstructionist typography is discussed in both graphetic and graphological aspects. How deconstructionist typography challenges and transforms the conventional dualities of typography, and consequently offer new, open-ended forms of reading and writing, is demonstrated. Keywords: Deconstruction, Typography, Digital Typography. m | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Deconstructionist typography | |
dc.title.alternative | Yapıçözümselci tipografi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Semiotics | |
dc.subject.ytm | Structural analysis | |
dc.subject.ytm | Typography | |
dc.identifier.yokid | 43569 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 43569 | |
dc.description.pages | 101 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |