Show simple item record

dc.contributor.advisorYener, Cengiz
dc.contributor.authorAdalioğlu, İpek
dc.date.accessioned2020-12-04T09:15:58Z
dc.date.available2020-12-04T09:15:58Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69637
dc.description.abstractÖZET DÜKKANLARDA SATİŞ ALANLARININ AYDINLATILMASI İpek Adalıoğlu İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Cengiz Yener Ocak, 1995 Bu çalışmanın amacı satış alanlarının aydınlatma tasarımına etki eden etmenleri araştırmak ve bulgulara dayanarak rahat ve etkili satış alanları oluşturmak için gereken aydınlatma ölçütlerine ulaşmaktır. Bu ölçütleri belirlemek için, malın doğru ve rahat algılanmasına etki eden etmenler ve ışığın renk üzerindeki etkileri incelenmiştir. Daha sonra, vitrinlerde oluşan göz kamaşmasını azaltmak için çeşitli yollar gösterilmiş ve en çok yeğlenen aydınlatma yöntemleri anlatılmıştır. Ayrıca, satış alanlarının aydınlatılmasında kullanılan ışık kaynakları, aydınlatma elemanları ve aydınlatma sistemleri tartışılmıştır. Son olarak dükkanlardaki satış alanları için genel aydınlatma ölçütleri saptanmıştır. Anahtar Sözcükler: Eşya Aydınlatması, Satış Alanı, Vitrin, Dükkan.
dc.description.abstractABSTRACT LIGHTING MERCHANDISING AREAS IN SHOPS ipek Adalıoğlu M.F.A. in Interior Architecture and Environmental Design Supervisor Assoc. Prof. Dr. Cengiz Yener January, 1995 The purpose of this study is to evaluate the factors affecting the lighting design of the merchandising areas and depending on the findings, to achieve lighting criteria that are necessary to constitute a comfortable and attractive selling environment. In order to determine these general criteria, the factors which affect the correct and comfortable perception of the merchandise and the effects of light on color are stated. Afterwards, several methods are indicated in order to avoid glare in the shop windows, and mostly preferred lighting methods are defined. Additionally, light sources, lighting fixtures, lighting systems used for the illumination of the merchandising areas are discussed. Finally, general lighting criteria are obtained for the merchandising areas in shops. Keywords: Merchandise Lighting, Merchandising Area, Shop Window, Shop. inen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleLighting merchandising areas in shops
dc.title.alternativeDükkanlarda satış alanlarının aydınlatılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmStores
dc.subject.ytmShopwindow
dc.subject.ytmLighting methods
dc.subject.ytmLighting equipments
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmShopping centers
dc.identifier.yokid43575
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid43575
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess