Show simple item record

dc.contributor.advisorMutman, Mahmut
dc.contributor.authorŞenova, Başak
dc.date.accessioned2020-12-04T09:15:56Z
dc.date.available2020-12-04T09:15:56Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69636
dc.description.abstractÖZET POSTMODERN DURUMUN BİR HABERCİSİ ÇA?DAŞ REKLAMCILIKTA SÖZEL VE GÖRSEL RETORİK Başak Şenova Grafik Tasarım Bölümü Tez Yöneticisi: Yardımcı Doç. Dr. Mahmut Mutman Eylül, 1995 Bu çalışmanın amacı, reklamlarda kullanılan retorik ile postmodern durum arasındaki kesişmeleri araştırmak ve postmodern durumun reklamcılık alanına yansıyıp yansımadığını saptamaktır. Bu bağlamda, reklamcılık söyleminde gözlenen postmodern veçhelerini incelemek için yöntem olarak göstergebilimsel yönteme başvurulmuştur. Çağdaş kültürel durum açısından postmodern reklamcılığın sonuçlarına dikkat çekilmektedir. Anahtar Sözcükler: Reklam, Postmodern Durum, Retorik, Göstergebilim, Şizofreni.
dc.description.abstractABSTRACT A VANGUARD OF POSTMODERN CONDITION: VERBAL AND VISUAL RHETORIC IN CONTEMPORARY ADVERTISING Başak Şenova M.F.A. in Graphical Arts Supervisor: Assist. Prof. Dr. Mahmut Mutman September, 1995 The purpose of this study is to investigate the intersections of rhetoric in advertisements with the postmodern condition and to determine if postmodern condition reflects itself in advertisements. In this context, semiological framework is taken as an approach to analyze the aspects concerning postmodern issues in advertising discourse. Finally, it draws attention to consequences of postmodern advertising in respect of contemporary cultural condition. Keywords: Advertising, Postmodern Condition, Rhetoric, Semiology, Schizophrenia.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleA vanguard of postmodern condition: Vebral and visual rhetoric in contemporary advertising
dc.title.alternativePostmodern durumun bir habercisi: Çağdaş reklamcılıkta sözel ve görsel retorik
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPostmodernism
dc.subject.ytmSchizophrenia
dc.subject.ytmSemiotics
dc.subject.ytmAdvertising
dc.subject.ytmRhetoric
dc.identifier.yokid43588
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid43588
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess