İlköğretim çağındaki öğrencilerin Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından açılan yaz kursları ile ilgili görüşleri
dc.contributor.advisor | Ay, Mehmet Emin | |
dc.contributor.author | Aybey, Salih | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:03:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:03:28Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/696212 | |
dc.description.abstract | Din Eğitimi Bilimi genç bir bilim dalı olduğu için, din eğitimi alanındaülkemizde yapılan araştırmaların yeni yeni giderek arttığı görülmektedir. Ancak yazkursları üzerinde yapılan müstakil çalışmalar son derece azdır. Bu nedenle, buaraştırmada, din eğitimi alanındaki çalışma ve gelişmelere katkıda bulunmak üzereyaz kurslarındaki eğitim ve öğretimin bugünkü durumunu, öğrenci ve dingörevlilerinin problemlerini ve bu problemler ile ilgili düşünceleri tespit edilmeyeçalışılmıştır. Ayrıca son yıllarda yaygınlaşan yaz kurslarındaki eğitim ve öğretiminnasıl daha yararlı hale getirilebileceği hususunda öneriler de sunulmuştur.Bu amaç çerçevesinde, araştırmamızda yaz kurslarındaki eğitim ve öğretimdetaylı bir şekilde incelenmeye çalışılmıştır. Bu amacı gerçekleştirebilmek için, konuile ilgili değişik kaynaklardan faydalanılarak anket soruları hazırlanmıştır. İki bölümolarak düzenlenen anket formu, Türkiye'de öğrenim gören yaz kursu öğrencileri ilebu kurslarda ders veren din görevlilerini temsilen, Muğla il sınırları içerisinde yazkursu gören 309 öğrenci ve 104 din görevlisine tesadüfû örneklem yoluylauygulanmıştır.Uygulanan anket aracılığıyla deneklerden alınan ham veriler, bilgisayarortamında değerlendirilmiş, beklenen değerlerle gözlenen değerler arasındakianlamlılık ilişkisi sınanmıştır. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda varsayımlarınpek çoğunun oldukça yüksek bir düzeyde desteklendiği tespit edilmiştir.Öte yandan araştırmanın teorik kısmında, geniş bir literatür taramasıyapılarak bu çalışma hazırlanmıştır. Bu çerçevede öncelikle ilköğretim çağındakiöğrencilerin gelişim dönemleri ve bu dönemlerin özellikleri alt bölümlere ayrılarakgeniş şekilde araştırılmış, asıl konu ise, bu dönemlerin özellikleriyle ilişkilendirilerekdeğerlendirilmiştir.Yaz kurslarına katılan din görevlileri ile öğrencilerin görüşlerini yansıtan buçalışma, öğrencilerin yetiştirilebilmesi, bu alandaki eğitim ve öğretimin iyileştirilmesiyolunda atılacak adımların ve yapılacak çalışmaların hedefine ulaşmasına yardımedeceği kanaatindeyiz.Yaz Kursları, Kur'an Öğretimi, İlköğretim Çağı. | |
dc.description.abstract | Since the science of religious training and education is a new, dynamic,scientific field, it should be pointed out that the studies in the field of religiouseducation is growing rapidly nowadays, but independent individual studies in thefield of summer term religious courses is quite insufficient. Thus, in order tocontribute to the studies and scientific developments in the area specified here, ithas been aimed to find out the present training and educational situation andcondition in these courses problems which both students and religious functionarieshave encountered, and their opinions and views regarding to solving the problems.Moreover, we will now consider why it is that students achieve success inlearning their religion. İt should be said immediately that if we know the answer tothis question, the job of teaching religion would be extremely easy! There are anumber of factors that we can mention and that seem to have a strong affect onsuccess or failure in summer term religious courses. As a result, in this thesis, wehave suggested that many different factors that may affect a student?s motivationstressing that a strongly motivated student is in a for better position as a learnerthan a student who is not motivated in order to make this attempt more useful.In this point of view, we have studied training and educational activities insummer term religious courses in detailed. In order to achieve this goal, we haveprepared complicated questions for our survey by studying a great number ofreference books and real objects. Our survey is composed of two sections. İt hasbeen applied to 309 students attending summer term religious courses and 104religious functionaries serving in the province of Muğla by selecting them at randomto illustrate both students and their teachers in Turkey.Information taken from both students and their teachers through this surveyhas been evaluated on the computer, and then meaningful connection between thevalues expected and those observed has been tested. The detailed scientific statisticof analyses has proved that most of our hypothesis has been supported at highlyconsiderable level.On the other hand, in the theoretical section of the survey, a great number ofthe reference books and articles have been studied carefully growing phases andspecial features of students attending primary school have been divided intocategories as sub-divisions. The aimed subject has been evaluated by showing therelations among their growing phases and features.We believe that this study showing opinions of students attending summerterm religious courses and their teachers will help the authorities in an attempt ofimproving educational curriculums and give these students much better education inthis field.Teaching Qur?an, Primary school age, Summer term | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim çağındaki öğrencilerin Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından açılan yaz kursları ile ilgili görüşleri | |
dc.title.alternative | The Opinions of the primary school students about Summer Term religious training and education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bil. Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 152301 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 188688 | |
dc.description.pages | 148 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |