Show simple item record

dc.contributor.advisorAltıntaş, Hakan
dc.contributor.authorCeyhan, Emre
dc.date.accessioned2021-05-08T12:03:21Z
dc.date.available2021-05-08T12:03:21Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/696153
dc.description.abstractÖZETYazar : Emre CEYHANÜniversite : Uludağ ÜniversitesiAnabilim Dalı : ŞLETMEBilim Dalı : ÜRET M YÖNET M ve PAZARLAMATezin Niteliği : Yüksek Lisans TeziSayfa Sayısı : XII + 80Mezuniyet Tarihi : â¦. /â¦. / 2006Tez Danışman(lar)ı : Yrd.Doç.Dr.M.Hakan ALTINTAŞVER TABANLI PAZARLAMAve KARAYOLUYLA YOLCU TAŞIMACILIĞI YAPAN F RMALARDA B R UYGULAMAşletmelerde bilginin değerinin artması ve müşteri odaklı pazarlama anlayışının gelişmesiyle beraberşirketler ilişkide bulundukları müşteriler hakkında bilgileri toplamak, depolamak ve bu bilgileri yararlı birşekilde kullanmak yönünde sistematik çalışmalara yönelmişlerdir. Bu yöneliş ile veri tabanlı pazarlamakavramı ortaya çıkmıştır. Veri tabanlı pazarlama gelişen teknolojiyle birlikte bilgisayarların artangücünden ve azalan maliyetlerden yararlanan bir pazarlama anlayışıdır.Veri tabanlı pazarlamanın gelişimi ile teknolojideki gelişim arasında bir paralellik olduğusöylenebilir. Gelişen bilgisayar teknolojileri ile firmalar artık binlerce sayfalık veriyi bilgisayar ortamındasanal olarak tutmakta, saniyeler içinde bu verilere ulaşabilmekte ve kıyaslamalar ile değerlendirmeleryapabilme olanağına kavuşmuşlardır. Aynı zamanda tüketici istek ve ihtiyaçlarının değişmesi ve gelişenteknolojiler sayesinde kıyaslama imkanlarının artmasıyla firmaların müşterilerine kitle olarak değil, bireyolarak bakılması gerektiği anlaşılmıştır. Pazarlama alanında bireyin istek ve ihtiyaçlarını karşılayabilenfirmalar artık daha fazla aranır hale gelmeye başlamıştır.Bu tezde karayolunda yolcu taşımacılığı yapan firmaların veri tabanlı pazarlamayı kullanmabecerileri incelenmiş ve kullanmayan firmaların kullanmama nedenleri yapılan bir anket ile araştırılmıştır.Sonuçta firmaların çoğunun veri tabanlı pazarlama stratejisini kullanmadıkları hatta çoğunun veri tabanlıpazarlamayı bilmedikleri görülmüştür.Anahtar SözcüklerVER VER TABANI VER TABANLI PAZARLAMAPAZARLAMAiii
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleVeri tabanlı pazarlama ve karayoluyla yolcu taşımacılığı yapan firmalarda bir uygulama
dc.title.alternativeData based marketing and an application on firms transporting passengers on highways
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid147740
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid186505
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess