Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirkan, Halime
dc.contributor.authorEvyapan, Naz Ayşe Güzide Zehra
dc.date.accessioned2020-12-04T09:15:30Z
dc.date.available2020-12-04T09:15:30Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69597
dc.description.abstractBu çalışmada, görme duyusu olmayan insan bedeninin onu çevreleyen mekanla olan ilişkisi incelenmektedir. Bunun için, öncelikle mekan ve beden kısaca tek tek ele alınmıştır. Ardından, görme dışındaki duyular, ve mekan algılamasını geliştirme konuları incelenmiştir. Kör ve görme engelli kişilerin yapılanmış çevreleri anlamalarına yardımcı olan faktörler, mimari mekanlara ilişkin bilgi edinme met odları, ve kullanılan kişisel araçlar ele alınmıştır. Böylece, görmeyen bir kişiye mekan ve beden bilincini verebilmede bedeni uyarmanın, dolayısıyla eğitmenin önemi vurgulanmaktadır. Bu konuyu incelemek için, Göreneller İlkokulundaki görme engelli öğrenciler arasında ampirik bir araştırma yapılmıştır. Bu araştırma, geliştirilen eğitim amaçlı oyun ve oyuncakların, çocukların dokunma duyularını geliştirmelerine olan katkısını sınamaya yöneliktir. Anahtar Kelimeler: Kör ve Görme Engelli, Mekan Algılaması, Eğitim Amaçlı Oyuncaklar, Mimari Mekanlara İlişkin Bilgi Edinme, Yapılanmış Çevre. iv
dc.description.abstractIn this study, the human body without vision, and its relation with the surrounding space, is examined. Towards this end, firstly space and the human body are briefly discussed. The sense modalities apart from vision, and the development of spatial cognition for the blind and visually impaired are examined. The environmental factors that contribute in the understanding of the surrounding built environment, and the assistive devices for this population are briefly covered. These issues stress the importance of stimulating thus, training the human body without vision to establish body and spatial awareness, and to learn to gather information from the surrounding architectural environment to be able to perform a task. To illustrate this fact, an experiment was conducted among blind and visually impaired children from the Göreneller Primary School in Ankara. The study consists of testing a game played with an educative toy and its effects on the tactual learning performance of the children. Keywords: Blind and Visually Impaired, Spatial Cognition, Educative Toys, Architectural Information Gathering, Built Environment. 111en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleExperiencing space without vision
dc.title.alternativeGörme duyusu olmadan mekanı algılama ve yaşama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVisually impaired
dc.subject.ytmBlindness
dc.subject.ytmArchitectural environment
dc.subject.ytmSpace
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmEnvironment identification
dc.identifier.yokid64437
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid64437
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess