Experiencing space without vision
dc.contributor.advisor | Demirkan, Halime | |
dc.contributor.author | Evyapan, Naz Ayşe Güzide Zehra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:15:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:15:30Z | |
dc.date.submitted | 1997 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69597 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, görme duyusu olmayan insan bedeninin onu çevreleyen mekanla olan ilişkisi incelenmektedir. Bunun için, öncelikle mekan ve beden kısaca tek tek ele alınmıştır. Ardından, görme dışındaki duyular, ve mekan algılamasını geliştirme konuları incelenmiştir. Kör ve görme engelli kişilerin yapılanmış çevreleri anlamalarına yardımcı olan faktörler, mimari mekanlara ilişkin bilgi edinme met odları, ve kullanılan kişisel araçlar ele alınmıştır. Böylece, görmeyen bir kişiye mekan ve beden bilincini verebilmede bedeni uyarmanın, dolayısıyla eğitmenin önemi vurgulanmaktadır. Bu konuyu incelemek için, Göreneller İlkokulundaki görme engelli öğrenciler arasında ampirik bir araştırma yapılmıştır. Bu araştırma, geliştirilen eğitim amaçlı oyun ve oyuncakların, çocukların dokunma duyularını geliştirmelerine olan katkısını sınamaya yöneliktir. Anahtar Kelimeler: Kör ve Görme Engelli, Mekan Algılaması, Eğitim Amaçlı Oyuncaklar, Mimari Mekanlara İlişkin Bilgi Edinme, Yapılanmış Çevre. iv | |
dc.description.abstract | In this study, the human body without vision, and its relation with the surrounding space, is examined. Towards this end, firstly space and the human body are briefly discussed. The sense modalities apart from vision, and the development of spatial cognition for the blind and visually impaired are examined. The environmental factors that contribute in the understanding of the surrounding built environment, and the assistive devices for this population are briefly covered. These issues stress the importance of stimulating thus, training the human body without vision to establish body and spatial awareness, and to learn to gather information from the surrounding architectural environment to be able to perform a task. To illustrate this fact, an experiment was conducted among blind and visually impaired children from the Göreneller Primary School in Ankara. The study consists of testing a game played with an educative toy and its effects on the tactual learning performance of the children. Keywords: Blind and Visually Impaired, Spatial Cognition, Educative Toys, Architectural Information Gathering, Built Environment. 111 | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İç Mimari ve Dekorasyon | tr_TR |
dc.subject | Interior Design and Decoration | en_US |
dc.title | Experiencing space without vision | |
dc.title.alternative | Görme duyusu olmadan mekanı algılama ve yaşama | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Visually impaired | |
dc.subject.ytm | Blindness | |
dc.subject.ytm | Architectural environment | |
dc.subject.ytm | Space | |
dc.subject.ytm | Perception | |
dc.subject.ytm | Environment identification | |
dc.identifier.yokid | 64437 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 64437 | |
dc.description.pages | 131 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |