Show simple item record

dc.contributor.advisorÖcal, Mustafa
dc.contributor.authorKiziltan, Gurbet
dc.date.accessioned2021-05-08T12:02:40Z
dc.date.available2021-05-08T12:02:40Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/695799
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı çağdaş dünyanın karşı karşıya kaldığı diniçoğulculukproblemini tanımlamak ve bu problemin çözümüne eğitim yoluyla katkıda bulunmakiçin dini çoğulculuğa ilişkin geliştirilen eğitim modelleri hakkında bilgi vermektedir.Araştırmada öncelikle İslam kültüründe dinsel çoğulculuğun nasıl algılandığısorusuna yanıt aranmıştır. Bunun için temel İslam bilimlerinden hareketle, farklı dinmensuplarının yoğun ilişki içinde oldukları İslam medeniyetinin ilk dönemleriincelenmiştir. Çalışmanın bir sonraki safhasında problemin, felsefi ve teolojik açıdanyoğun bir şekilde tartışıldığı Batı kültüründe nasıl algılandığı tespit edilmiştir.Çalışmanın sonunda, farklılıklardan kaynaklanan ve dünya barışını tehdit edensorunların çözümü için önerilen dinler arası din eğitimi modelleri incelenmiştir. Amaçfarklılıkların bir arada nasıl daha iyi yaşayabileceklerine dair yeni açılımlar sağlamaktır.
dc.description.abstractThe main aim of this study is to define the religious pluralism that is encountered bythe contemporary world and to give a description of educational models contributing tothe problem aforesaid.The study seeks to answer the question of how the religious pluralism perceived inIslamic culture.Thus, with the starting point of fundamental Islamic sciences, the firstperiods of Islamic civilisation in which members of different religious were having socialrelations intensively, have been investigated. In further stage, the way the problem isregarded in Western culture where it is under intensive debate both philosophically andtheologically has been determined..At the end of the study, the prescribed models of inter religious education whichhave been proposed for the problems stemming from the differences and threatening theworld peace have been investigated. In order to do this, we have tried to seek fashionedsolutions as to how differences can live hand in hand togetheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDini çoğulculuk ve din eğitimi
dc.title.alternativeReligious pluralizm and religious education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9003011
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid210110
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess