Dini çoğulculuk ve din eğitimi
dc.contributor.advisor | Öcal, Mustafa | |
dc.contributor.author | Kiziltan, Gurbet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:02:40Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:02:40Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/695799 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı çağdaş dünyanın karşı karşıya kaldığı diniçoğulculukproblemini tanımlamak ve bu problemin çözümüne eğitim yoluyla katkıda bulunmakiçin dini çoğulculuğa ilişkin geliştirilen eğitim modelleri hakkında bilgi vermektedir.Araştırmada öncelikle İslam kültüründe dinsel çoğulculuğun nasıl algılandığısorusuna yanıt aranmıştır. Bunun için temel İslam bilimlerinden hareketle, farklı dinmensuplarının yoğun ilişki içinde oldukları İslam medeniyetinin ilk dönemleriincelenmiştir. Çalışmanın bir sonraki safhasında problemin, felsefi ve teolojik açıdanyoğun bir şekilde tartışıldığı Batı kültüründe nasıl algılandığı tespit edilmiştir.Çalışmanın sonunda, farklılıklardan kaynaklanan ve dünya barışını tehdit edensorunların çözümü için önerilen dinler arası din eğitimi modelleri incelenmiştir. Amaçfarklılıkların bir arada nasıl daha iyi yaşayabileceklerine dair yeni açılımlar sağlamaktır. | |
dc.description.abstract | The main aim of this study is to define the religious pluralism that is encountered bythe contemporary world and to give a description of educational models contributing tothe problem aforesaid.The study seeks to answer the question of how the religious pluralism perceived inIslamic culture.Thus, with the starting point of fundamental Islamic sciences, the firstperiods of Islamic civilisation in which members of different religious were having socialrelations intensively, have been investigated. In further stage, the way the problem isregarded in Western culture where it is under intensive debate both philosophically andtheologically has been determined..At the end of the study, the prescribed models of inter religious education whichhave been proposed for the problems stemming from the differences and threatening theworld peace have been investigated. In order to do this, we have tried to seek fashionedsolutions as to how differences can live hand in hand together | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Dini çoğulculuk ve din eğitimi | |
dc.title.alternative | Religious pluralizm and religious education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9003011 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 210110 | |
dc.description.pages | 142 | |
dc.publisher.discipline | Din Eğitimi Bilim Dalı |