The Design of the book as object
dc.contributor.advisor | Aksel, Erdağ | |
dc.contributor.author | Steel, Jeremy Charles | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:15:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:15:20Z | |
dc.date.submitted | 1997 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69572 | |
dc.description.abstract | Kitap, metin ve görüntünün birlikte bulunduğu önemli bir kültür ürünü olmasından öte bir fiziksel nesnedir. Bir metne ulaşabilmek için metnin cisimleştiği fiziksel bir taşıyıcıya her zaman ihtiyaç vardır. Bu fiziksel taşıyıcı bir kitap şeklini oluşturduğunda tasarlanmış ve zorlanmış bir alan oluşturur. Bu şekilde metnin çoksesliliğine de katkıda bulunmaya başlar; metnin kendisinin bir çoğulluk oluşturması yerine kitabın tümü bir çoğulluk olur. Nesne olarak kitabın metni etkilemesinin sebebi kitabın fiziksel ve görsel yapısının okuyucunun belirlenmesinde oynadığı roldür. Ayrıca, bu yapı okuyucunun metnin sahip olduğunu düşündüğü yorum ve anlama da katkıda bulunur. Bu tezin amacı, nesne olarak kitabın metni nasıl etkilediği ve tasarımcının bu duruma yaklaşımının nasıl olması gerektiği sorularının irdelenip araştırılmasıdır. Tasarımcıların işlerinde varlıklarım göstermelerinin, kitabın sadece kapağım değil tamamım tasarlanmalarının, ve kültürel farklılıklar ve tarihsel değişime uyum sağlayabilen tasarımlar oluşturmalarının gerekliliği belirtilecektir. Tezin temelini tasarladığım 9 kitap oluşturmaktadır. Bu tasarımlar kitabın nesnesinin meme getirdiği göstergebilimsel ve anlambilimsel yüke yaklaşımımı yansıtmaktadır. Anahtar Kelimeler: Grafik Tasarım, Kitap Tasarımı, Okuyucu, Anlam IV | |
dc.description.abstract | The book is an important cultural product that, as well as being a site in which text and image can be found, is first and foremost a physical object. To access a text there must always be a physical support through which the text is embodied. When this physical support takes the form of a book, it becomes a designed and coercive space. It also becomes a contributor to the 'polyvocality' of the text such that rather than the text being a multiplicity, the book as a whole becomes a multiplicity. This habitation of the text by the materiality of the book occurs because the physicality and visuality of the book helps determine readership. It also contributes to the inter pretation and meaning that the reader believes the text possesses. The aim of this thesis is to explore and articulate questions as to how the materiality of the book comes to inhabit the text and what the designer's response should be. It will be argued that designers should declare their presence in their work, that they should design the whole book and not just the cover, and also that they should seek a design that respects cultural diversity and historical change. The core of this thesis is the nine books I have designed. As such, they are my response to the semiotic and semantic load that the materiality of the book brings to the text. Keywords: Graphic Design, Book Design, Readership, Meaning. iii | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | The Design of the book as object | |
dc.title.alternative | Nesne olarak kitabın tasarımı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Book design | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.subject.ytm | Graphic design | |
dc.identifier.yokid | 64415 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 64415 | |
dc.description.pages | 46 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |