Virtual reality as an educational tool in interior architecture
dc.contributor.advisor | Baykan, Can | |
dc.contributor.author | Aktaş, Orkun | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:15:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:15:18Z | |
dc.date.submitted | 1997 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69571 | |
dc.description.abstract | ÖZET İÇ MİMARLIKTA BİR EGITIM ARACI OLARAK SANAL GERÇEKLİK KULLANIMI Orkun Aktaş Güzel Sanatlar Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Can Baykan Şubat, 1997 Bu çalışma iç mimarlıkta sanal gerçeklik teknolojisinin bir eğitim aracı olarak nasıl bir verimle kullanılabileceğini sorgulamıştır. Sanal gerçeklik teknolojisinin üç-boyutlu modelleme konusunda iç mimarlığa nasıl yardımcı olabileceği tartışılmıştır. Bu değerlendirmelere göre sanal gerçeklik teknolojisinin sağlayacağı yararlar üç boyutlu tasarlama ve algılamayı kolaylaştırma ve tasarım sürecini hızlandırma olarak bulunmuştur. Sanal gerçeklik teknolojisinin mekan tasarımcılarının üç-boyut algılarını geliştirebilecek bir araç olarak çalışabilmesi tartışılmıştır. En uygun çalışma ortamı iç mimarlık uygulamalarını hem tasarım sürecinde hem de sunuş aşamasında destekleyecek durumda olmalıdır. Son olarak bu teknolojinin dezavantajları, en yeni eğilimler ve bu konuda geleceğe dönük yönelmeler araştırılmıştır. Anahtar Sözcükler: Sanal gerçeklik, iç mimarlık, eğitim iv | |
dc.description.abstract | ABSTRACT VIRTUAL REALITY AS AN EDUCATIONAL TOOL IN INTERIOR ARCHITECTURE Orkun Aktaş M.F. A. in Fine Arts Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Can Baykan February, 1997 This thesis discusses the use of virtual reality technology as an educational tool in interior architectural design. As a result of this discussion, it is proposed that virtual reality can be of use in aiding three-dimensional design and visualization, and may speed up the design process. It may also be of help in getting the designers/students more involved in their design projects. Virtual reality can enhance the capacity of designers to design in three dimensions. The virtual reality environment used in designing should be capable of aiding both the design and the presentation processes. The tradeoffs of the technology, newly emerging trends and future directions in virtual reality are discussed. Keywords: Virtual reality, interior architecture, education HI | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İç Mimari ve Dekorasyon | tr_TR |
dc.subject | Interior Design and Decoration | en_US |
dc.title | Virtual reality as an educational tool in interior architecture | |
dc.title.alternative | İç mimarlıkta bir eğitim aracı olarak sanal gerçeklik kullanımı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Virtual reality | |
dc.subject.ytm | Architecture | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Interior architecture | |
dc.identifier.yokid | 64455 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 64455 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |