Show simple item record

dc.contributor.advisorBaykan, Can
dc.contributor.authorAktaş, Orkun
dc.date.accessioned2020-12-04T09:15:18Z
dc.date.available2020-12-04T09:15:18Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69571
dc.description.abstractÖZET İÇ MİMARLIKTA BİR EGITIM ARACI OLARAK SANAL GERÇEKLİK KULLANIMI Orkun Aktaş Güzel Sanatlar Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Can Baykan Şubat, 1997 Bu çalışma iç mimarlıkta sanal gerçeklik teknolojisinin bir eğitim aracı olarak nasıl bir verimle kullanılabileceğini sorgulamıştır. Sanal gerçeklik teknolojisinin üç-boyutlu modelleme konusunda iç mimarlığa nasıl yardımcı olabileceği tartışılmıştır. Bu değerlendirmelere göre sanal gerçeklik teknolojisinin sağlayacağı yararlar üç boyutlu tasarlama ve algılamayı kolaylaştırma ve tasarım sürecini hızlandırma olarak bulunmuştur. Sanal gerçeklik teknolojisinin mekan tasarımcılarının üç-boyut algılarını geliştirebilecek bir araç olarak çalışabilmesi tartışılmıştır. En uygun çalışma ortamı iç mimarlık uygulamalarını hem tasarım sürecinde hem de sunuş aşamasında destekleyecek durumda olmalıdır. Son olarak bu teknolojinin dezavantajları, en yeni eğilimler ve bu konuda geleceğe dönük yönelmeler araştırılmıştır. Anahtar Sözcükler: Sanal gerçeklik, iç mimarlık, eğitim iv
dc.description.abstractABSTRACT VIRTUAL REALITY AS AN EDUCATIONAL TOOL IN INTERIOR ARCHITECTURE Orkun Aktaş M.F. A. in Fine Arts Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Can Baykan February, 1997 This thesis discusses the use of virtual reality technology as an educational tool in interior architectural design. As a result of this discussion, it is proposed that virtual reality can be of use in aiding three-dimensional design and visualization, and may speed up the design process. It may also be of help in getting the designers/students more involved in their design projects. Virtual reality can enhance the capacity of designers to design in three dimensions. The virtual reality environment used in designing should be capable of aiding both the design and the presentation processes. The tradeoffs of the technology, newly emerging trends and future directions in virtual reality are discussed. Keywords: Virtual reality, interior architecture, education HIen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleVirtual reality as an educational tool in interior architecture
dc.title.alternativeİç mimarlıkta bir eğitim aracı olarak sanal gerçeklik kullanımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmVirtual reality
dc.subject.ytmArchitecture
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmInterior architecture
dc.identifier.yokid64455
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid64455
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess