Show simple item record

dc.contributor.advisorMutman, Mahmut
dc.contributor.authorÖzgüzer, Selin
dc.date.accessioned2020-12-04T09:14:58Z
dc.date.available2020-12-04T09:14:58Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69538
dc.description.abstractÖZET DİNİ RESİMLERDEKİ DİNSEL; ESTETİK VE GÜÇ TASVİRLERİ İLİŞKİSİNİN TİBET BUDİST TANKALARI İLE ORTODOKS İKONLARI ÜZERİNDE ARAŞTIRILMASI Selin Özgüzer Grafik Tasarım Bölümü Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Yrd. Doç. Dr. Mahmut Mutman Mayıs, 1998 Bu çalışmanın amacı, iki din arasındaki belirgin farklılıklar nedeniyle Tibet Budist tankaları ile Ortodoks ikonlarını kullanarak dini, estetik ve güç tasvirleri arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Genel amaçları dinsel ve ruhsal gerçekleri iletmek olan bu dini resimlerde, tasvir metodları açısından farklılıklar olduğu gibi benzerlikler de görülebilmektedir. Araştırmada öncelikle iki dinin belli başlı kavram ve doktrinleri incelenmiş, daha sonra dini sanatların amaç ve iletişim metodları ile görselliğin bu dinlerdeki yeri araştırılmıştır. Ardından ikonlar ile tankalarda resmedilen dini kişilerin, doğanın, ölümün ve gücün tasvir metodları incelenip karşılaştırılmıştır. Anahtar Sözcükler s Dini resim, Tibet Budizmi, Ortodoks, Tanka, îkon, Doğa, Hayat, Ölüm, Güç, Tasvir, Estetik, İkonografi. iv
dc.description.abstractABSTRACT AN INVESTIGATION OF THE RELATION AMONG RELIGIOUS, AESTHETIC AND POWER REPRESENTATIONS IN SACRED ART USING THE EXAMPLES OF TIBETAN BUDDHIST THANKA PAINTINGS AND ORTHODOX CHRISTIAN ICONS Selin Özgüzer M.F.A. in Graphical Arts Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Mahmut Mutman May, 1998 The aim of this study is to investigate the relation among religious, aesthetic and power representations in Tibetan Buddhist thankas and Orthodox Christian icons because of the sharp differences between the two religions. Common ways of representation as well as differences can be seen in these sacred art forms as their aim is to communicate the religious and spiritual truths. After the main concepts of the religions are examined, the purpose of sacred arts, their methods of communication and place of visuality in these religions are investigated. Then icons and thankas are compared in terms of representation methods of religious figures, nature, death and power. Keywords : Sacred art, Tibetan Buddhism, Orthodox Christianity, Thanka, Icon, Nature, Life, Death, Power, Representation, Aesthetic, Iconography 111en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleAn Investigation of the relation among religious aesthetic and power representations in sacred art using the examples of Tibetan Buddhist Thanka paintings and Orthodox Christian icons
dc.title.alternativeDini resimlerdeki dinsel, estetik ve güç tasvirleri ilişkisinin Tibet Budist tankaları ile Ortadoks İkonaları üzerinde araştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmIconograpy
dc.subject.ytmOrthodox
dc.subject.ytmThanka
dc.subject.ytmTibetan Buddhism
dc.subject.ytmReligious paintings
dc.identifier.yokid64978
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid64978
dc.description.pages168
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess