Use of virtual environments in interior design education: A case study with VRML
dc.contributor.advisor | Göktepe, Mesut | |
dc.contributor.author | Sagun, Aysu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:14:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:14:43Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69528 | |
dc.description.abstract | ÖZET SANAL ORTAMLARIN İÇ MİMARLIK EĞİTİMİNDE KULLANIMI: VRML İLE BİR UYGULAMA Aysu Sagun İç Mimarlık ve Çevre Tasannu Bölümü Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Y. Doç. Dr. Mesut Göktepe Mayıs 1999 Mekansal düşünceyi ve görsel algılamayı anlatmak kolay değildir. Ancak, sanal ortamların karmaşık kavramlann ve bilgilerin iletilmesinde ve görsel algılamada kullanılması bu işlemi kolaylaştırır, çünkü sanal gerçeklik sistemlerini kullanan gözlemci fiziksel ve psikolojik olarak sanal ortamda bulunma hissi ve etkileşim gibi özel efektler sayesinde, veri algılamasını arttıran bilgi ortamında gezinir. Sanal ortamların bu özellikleri, tasarımcının müşteriyle olan ilişkilerinde kullanılabileceği gibi tasarım eğitiminde de kullanılabilir. Böylece, dersleri takip etmek için zaman ve yer kısıtlaması olmayacağından, öğrenciler eğitim hayatlarında bir serbestlik kazanırlar. Bu bağlamda, bu tezde Web tabanlı iletişimi kullanarak sanal ortamların iç mimarlık eğitiminde kullanımı araştırılmıştır. Konuyla ilgili örnek bir uygulama hazırlanması amacıyla araç olarak internet üzerinden de kullanüanılabilen çok kullamcılı etkileşimli simulasyonlan, diğer bir değişle sanal ortamları, tanımlayan bir dil olan Sanal Gerçeklik Modelleme Dili (VRML) kullanılmıştır. VRML ortamında tasarım aşamaları ve gezinti denenmiştir. Ayrıca doku, malzeme, detay ve mobilya için sanal kütüphaneler hazırlanmıştır. Araştırma dördüncü sınıf iç mimarlık dersi olan `Modüler îç Mekan Sistemleri` dersi için hazırlanan örnek bir yardımcı ders tasannu ile sonuçlandınlmıştır. Anahtar Sözcükler: Web tabanlı mimari eğitim, İç mimarlık eğitimi, Sanal gerçeklik, Sanal ortamlar, Ortak tasarım ortamları, Virtual Reality Modelling Language iv | |
dc.description.abstract | ABSTRACT USE OF VIRTUAL ENVIRONMENTS IN INTERIOR DESIGN EDUCATION: A CASE STUDY WITH VRML Aysu Sagun M.F. A in Interior Architecture and Environmental Design Supervisor: Assist. Prof. Dr. Mesut Göktepe May, 1999 Communicating spatial thought and visual perception is not an easy process. However, introducing virtual worlds into communication and visual perception of complex concepts and information make the process easier. The observer using Virtual Reality (VR) applications navigates within an information environment that increases data awareness and understanding with the help of specific effects such as immersion, presence and interactivity (Dagit, 1993). These capabilities of Virtual Environments (VE) can easily be used for the design education, as well as the designer together with the clients uses them during the design phase. In this way, the students would have the flexibility in the education life since there will be no restriction and limitation in the time and place for following the lectures. Within this context, this thesis investigates the benefits of VE in interior design education using web-based communication. When preparing this application Virtual Reality Modelling Language (VRML) has been used as a tool which is a language for describing multi-participant interactive simulations, in other words, VE, networked through the Internet. In the study, the logic of how VRML works has been explained including various examples. The design process and navigation in VRML world is experienced. Additionally, virtual libraries for texture, material and furniture are prepared. The research has been concluded with the construction of a sample extension course design for the senior Interior Architecture course: Modular Interior Systems, using VRML. Keywords: Web-based architectural education, Interior Design Education, Virtual Reality, Virtual Environment, Collaborative Design Environments, Virtual Reality Modelling Language III tC ¥taKÖ?R£TIM KURULU BOKÖÜâNRSirON BfEBKEXt | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İç Mimari ve Dekorasyon | tr_TR |
dc.subject | Interior Design and Decoration | en_US |
dc.title | Use of virtual environments in interior design education: A case study with VRML | |
dc.title.alternative | Sanal ortamların iç mimarlık eğitiminde kullanımı: VRML ile bir uygulama | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Virtual reality | |
dc.subject.ytm | Interior design | |
dc.subject.ytm | Virtual design | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.subject.ytm | Virtual Reality Modelling Language | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.subject.ytm | Architectural design | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 89696 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 89696 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |