A Design model for the space planning of child care centers
dc.contributor.advisor | Demirkan, Halime | |
dc.contributor.author | Tezel, Elçin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:14:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:14:37Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69524 | |
dc.description.abstract | ÖZET ÇOCUK YUVALARININ MEKAN PLANLAMASI İÇİN TASARIM MODELİ Elçin Tezel İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Doktora Derecesi Tez Yöneticisi: Yrd. Doç. Dr. Halime Demirkan Mayıs, 1999 Çocukların katıldıkları etkinlikler, erken çocukluk dönemi gelişim evrelerindeki yeteneklerin kazanılmasını sağladığı için, etkinlik merkezleri göz önüne alınarak yapılan mekan düzenlemesi, gelişim evrelerindeki ilerlemeleri etkiler. Eğitimciler ve tasarımcılar arasındaki iletişim, eğitim kararlarıyla, bu kararların etkinlik merkezlerinin düzenlenmesindeki yorumu arasındaki uyumsuzluğun aşılmasını sağlar. Çocuk yuvalarının mekan planlaması için, eğitim ve mimarlık bilgisinin, karar verme süreçlerindeki değişkenler aracılığıyla bütünlüğünün sağlandığı bir tasarım modeli geliştirilmiştir. Çocuk yuvalarında farklı plan tiplerinin uygulanmasından doğan eğitim uygulamaları değişkenlerinin saptanması için bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada, etkinlik merkezlerinin temel kullanım kuralları, mekan özellikleri ve ilişkileri incelenmiştir. Anahtar Sözcükler: Çocuk Yuvaları, Mekan Planlaması, Tasarım Modelleri. iv !,£ ¥toK§&Hfa KSM1U | |
dc.description.abstract | ABSTRACT A DESIGN MODEL FOR THE SPACE PLANNING OF CHILD CARE CENTERS Elçin Tezel Ph. D. in Interior Architecture and Environmental Design Supervisor: Asst. Prof. Dr. Halime Demirkan May, 1999 Since the activities that children involve provide the attainment of abilities in the developmental fields of the early childhood period, the organization of the space through the activity centers influences the improvements in the developmental fields. The communication between the educators and the designers provides the tools surpass the mismatch between the educational decisions and their interpretations in the space planning. A design model which provides the integration of educational and architectural expert knowledge through the variables of decision making processes is developed for the interior space planning of the child care centers. Afield research is conducted to examine the variables of the educational applications influential on the planning with respect to the different plan types. The usage principles, relations of the activity centers and the space characteristics are examined in the research. Keywords: Child Care Centers, Space Planning, Design Models. Ill | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İç Mimari ve Dekorasyon | tr_TR |
dc.subject | Interior Design and Decoration | en_US |
dc.title | A Design model for the space planning of child care centers | |
dc.title.alternative | Çocuk yuvalarının mekan planlaması için tasarım modeli | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Orphanage | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.subject.ytm | Interior design | |
dc.subject.ytm | Space design | |
dc.subject.ytm | Architectural design | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.identifier.yokid | 89735 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 89735 | |
dc.description.pages | 238 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |