Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirkan, Halime
dc.contributor.authorTezel, Elçin
dc.date.accessioned2020-12-04T09:14:37Z
dc.date.available2020-12-04T09:14:37Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69524
dc.description.abstractÖZET ÇOCUK YUVALARININ MEKAN PLANLAMASI İÇİN TASARIM MODELİ Elçin Tezel İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Doktora Derecesi Tez Yöneticisi: Yrd. Doç. Dr. Halime Demirkan Mayıs, 1999 Çocukların katıldıkları etkinlikler, erken çocukluk dönemi gelişim evrelerindeki yeteneklerin kazanılmasını sağladığı için, etkinlik merkezleri göz önüne alınarak yapılan mekan düzenlemesi, gelişim evrelerindeki ilerlemeleri etkiler. Eğitimciler ve tasarımcılar arasındaki iletişim, eğitim kararlarıyla, bu kararların etkinlik merkezlerinin düzenlenmesindeki yorumu arasındaki uyumsuzluğun aşılmasını sağlar. Çocuk yuvalarının mekan planlaması için, eğitim ve mimarlık bilgisinin, karar verme süreçlerindeki değişkenler aracılığıyla bütünlüğünün sağlandığı bir tasarım modeli geliştirilmiştir. Çocuk yuvalarında farklı plan tiplerinin uygulanmasından doğan eğitim uygulamaları değişkenlerinin saptanması için bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada, etkinlik merkezlerinin temel kullanım kuralları, mekan özellikleri ve ilişkileri incelenmiştir. Anahtar Sözcükler: Çocuk Yuvaları, Mekan Planlaması, Tasarım Modelleri. iv !,£ ¥toK§&Hfa KSM1U
dc.description.abstractABSTRACT A DESIGN MODEL FOR THE SPACE PLANNING OF CHILD CARE CENTERS Elçin Tezel Ph. D. in Interior Architecture and Environmental Design Supervisor: Asst. Prof. Dr. Halime Demirkan May, 1999 Since the activities that children involve provide the attainment of abilities in the developmental fields of the early childhood period, the organization of the space through the activity centers influences the improvements in the developmental fields. The communication between the educators and the designers provides the tools surpass the mismatch between the educational decisions and their interpretations in the space planning. A design model which provides the integration of educational and architectural expert knowledge through the variables of decision making processes is developed for the interior space planning of the child care centers. Afield research is conducted to examine the variables of the educational applications influential on the planning with respect to the different plan types. The usage principles, relations of the activity centers and the space characteristics are examined in the research. Keywords: Child Care Centers, Space Planning, Design Models. Illen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleA Design model for the space planning of child care centers
dc.title.alternativeÇocuk yuvalarının mekan planlaması için tasarım modeli
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmOrphanage
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmInterior design
dc.subject.ytmSpace design
dc.subject.ytmArchitectural design
dc.subject.ytmPreschool education
dc.identifier.yokid89735
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid89735
dc.description.pages238
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess