Jean-Luc Godard in sixties: A sociological reading of sexuality and politics in the new wave cinema
dc.contributor.advisor | Erdoğan, Nezih | |
dc.contributor.author | Hoşsucu, Esin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:14:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:14:27Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69497 | |
dc.description.abstract | ÖZET YENİ DALGA SİNEMASINDA TOPLUMSAL CİNSİYETİN İŞLENİŞİ: 1960'LI YILLARDA JEAN-LUC GODARD Esin Hoşsucu Grafik Tasarım Bölümü Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Nezih Erdoğan June, 2000 Bu çalışmada amaçlanan sinemada toplumsal cinsiyet rollerinin ifade biçimlerini araştırmaktır. Jean-Luc Godard sinemasının bu tez çalışması için seçilmesinin nedeni ise Godard ve Yeni Dalga sinemasının gerek tarihsel gerekse politik açıdan, dönem itibariyle büyük önem taşımalarıdır. Sinemanın evrensel bir dil olduğu düşünüldüğünde bu tarz bir incelemenin Türk sineması analizleri için de bir anlam taşıması amaçlandığından, yapılan çözümleme de daha çok içerik analizi vurgulanmış ve teknik analiz geri planda bırakılmıştır. Anahtar Sözcükler: Yeni Dalga sineması, cinsel farklılaşma, kurgusöküm | |
dc.description.abstract | ABSTRACT JEAN-LUC GODARD in the SIXTIES: A SOCIOLOGICAL READING OF SEXUALITY and POLITICS IN THE NEW WAVE CINEMA Esin Hoşsucu M.F.A. in Graphical Arts Supervisor: Nezih Erdoğan June, 2000 This study aims to investigate the representation of sexuality in Jean-Luc Godard's early movies in order to understand the figuration of femininity as well as masculinity in cinema politically. Being in a specific historical context, New Wave cinema is important due to its crucial cinematographic experiments and revolutionary style. This semi-cinematographic analysis of Jean-Luc Godard's cinema is completed in order to be able to understand the inner mechanisms of cinema from a sociological point of view. Keywords: The New Wave Cinema, sexual difference, deconstruction | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Jean-Luc Godard in sixties: A sociological reading of sexuality and politics in the new wave cinema | |
dc.title.alternative | Yeni dalga sinemasında toplumsal cinsiyetin işlenişi: 1960`lı yıllarda Jean-Luc Godard | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Fiction | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | French cinema | |
dc.subject.ytm | Godard, Jean Luc | |
dc.subject.ytm | Gender differences | |
dc.subject.ytm | Gender identity | |
dc.identifier.yokid | 100454 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 94968 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |