dc.contributor.advisor | Demirkan, Halime | |
dc.contributor.author | Hasirci, Deniz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:14:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:14:18Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69491 | |
dc.description.abstract | ÖZET ÖĞRENİM MEKANLARININ TASARIM VE ORGANİZASYONUNUN YARATICILIK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: İKİ ALTINCI SINIF SANAT ATÖLYESİ KARŞILAŞTIRMASI Deniz Hasırcı İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Y. Doç. Dr. Halime Demirkan Mayıs, 2000 Bu çalışmada öğrenim mekanının tasarım ve organizasyonunun yaratıcılık üzerindeki etkisi araştırılmaktadır. Esneklik ve gruplama ile belirlenen mekan organizasyonlarının yaratıcılık üzerindeki etkisi, ve bu etkinin nasıl ve ne yönde olduğu irdelenmektedir. Ayrıca, öğrencilerin ilgisini çeken, motive eden, ve yaratıcılığın gelişmesini destekleyen mekansal özellikler üzerinde durulmaktadır. Yaratıcılığın kapsamlı bir şekilde tanımlanması için dört tanımlayıcı elemana -kişi, süreç, ürün, ve çevre- gereksinim duyulmaktadır. Bu dört eleman araştırmanın çatısını oluşturmaktadır. Araştırma iki adet altıncı sınıf sanat atölyesinde yapılmıştır. Bunun nedeni sınıflardan birinin esneklik, diğerinin gruplamaya göre düzenlenmiş olması ve farkların gözlemlenebilmesidir. Yaratıcılığın sanatta diğer alanlara daha iyi gözlemlenebilmesinden dolayı sanat atölyeleri seçilmiştir. Ayrıca, bu yaş grubundaki çocuklar yaratıcılıklarının zirvesinde olup bu yaştan sonra, öğrenilen sosyal kurallardan dolayı yaratıcılıkları, ya aynı seviyede kalmakta, veya azalmaktadır. Her iki atölyede de yaratıcılığın kapsamlı şekilde değerlendirilebilmesi için, öğrenci ve öğretmenler ile mülakatlar yapılıp, her öğrencinin, yaratıcılık sürecinin, ürününün, ve de atölyenin gözlemlenmesi yapılmıştır. Ayrıca, her öğrenci tarafından tasarlanan, ve atölyenin 1/20 ölçekteki düzenlenmesinin maketi değerlendirilmiştir. Araştırma, bir öğrenim mekanında yaratıcılığı destekleyen mekansal ve sosyal özellikleri analiz etmektedir, fiziksel ve sosyal hangi özelliklerin yaratıcılığı desteklediğini analiz etmektir. Bu özellikler incelenmiş, iki okulda elde edilen bulgular karşılaştırılmıştır, ve ileriye dönük araştırma için önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Yaratıcılık, Öğrenim Mekanı, Esneklik, Gruplama, Mekansal Özellikler IV | |
dc.description.abstract | ABSTRACT THE EFFECTS OF THE DESIGN AND ORGANIZATION OF LEARNING ENVIRONMENTS ON CREATIVITY: THE CASE OF TWO SIXTH GRADE ART-ROOMS Deniz Hasırcı M.F. A. in Interior Architecture and Environmental Design Supervisor: Assist. Prof. Halime Demirkan May, 2000 This study analyzes the effects of the design and organization of learning environments on creativity. Two types of organizations -flexibility and grouping- inside the learning environment are influential on students' creativity, and this study aims to find which organization has more impact and in what ways. Furthermore, it dwells upon the physical characteristics that provoke students' interest and motivation, and that provide the ground for creativity to flourish on, in a learning environment. The four elements of creativity - the person, process, product, and environment- come together to clearly and completely define creativity; these four elements form the structure of the research. Two sixth grade art-rooms have been chosen as the setting, one organized according to the idea of flexibility, and the other on grouping. Art-rooms have been chosen because creativity can be more readily observed in art compared to other fields, and this age group has been chosen as children in this age group are at the peak point of creativity. After this age, creativity either stays at the same level or starts to diminish with the effects of social rules and regulations, thus, results would be more informative. Questionnaires for the students and teachers; observations of each child, her/his creative process, product, and the characteristics of the art-room; and a 1/20 model of the desired art-room made by each student, were assessed in order to be able to form a complete picture of creativity in each art-room. The main objective of the research was to obtain results that would define which characteristics -physical and social- enhance creativity in a learning environment. These characteristics are analyzed, the two schools are compared, and further research is proposed according to the findings. Keywords: Creativity, Learning Environments, Flexibility, Grouping, Spatial Characteristics üi mmMi -' w«« Msr.iK | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İç Mimari ve Dekorasyon | tr_TR |
dc.subject | Interior Design and Decoration | en_US |
dc.title | The Effects of the design and organization of learning environments on creativity: The case of two sixth grade art-rooms | |
dc.title.alternative | Öğrenim mekanlarının tasarım ve organizasyonunun yaratıcılık üzerindeki etkisi: İki altıncı sınıf sanat atölyesi karşılaştırması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Workshop | |
dc.subject.ytm | Flexibility | |
dc.subject.ytm | Classroom | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.subject.ytm | Education establishments | |
dc.subject.ytm | Space design | |
dc.subject.ytm | Spatial organization | |
dc.subject.ytm | Creativity | |
dc.identifier.yokid | 100493 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 94946 | |
dc.description.pages | 218 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |