Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzgüç, Halil Bülent
dc.contributor.authorTanrisever, Benal
dc.date.accessioned2020-12-04T09:14:09Z
dc.date.available2020-12-04T09:14:09Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69485
dc.description.abstractÖZET OPERANIN FİLMLERDEKİ ANLATIM GÜCÜ: Apocalypse Now - Godfather, Part III - Philadelphia Benal Tannsever Sanat, Tasarım ve Mimarlık Doktara Programı Danışman: Prof. Dr. Bülent Özgüç Mayıs, 2001 Bu çalışmada opera-film-müzik ilişkileri çeşitli açılardan incelenmektedir. Film endüstrisindeki tüm yeni gelişmelere karşın film müzikleri, 19. yüzyıl romantik opera tarzında bestelenmeye devam etmektedir. Bu konuya ilişkin nedenler çalışmada irdelenmektedir. Seçilen film örneklerinde görüntü ve müzik organik bir beraberlik içerir. Müzik, görüntü ve diyalogun yanında üçüncü boyutu oluşturur. Son derece duyarlı bir rejisör olan Francis Ford Coppola, Apocalypse Now ve Godfather, Part III filmleri ile incelenecektir. Apocalypse Now filminde müzik, anlatımın parçası olarak işlev görmektedir. Godfather, Part III filminde ise müzik filmin hikayesi ve akışı ile birlikte gelişir, değişir. Bir Jonathan Demme filmi olan Philadelphia, bize müziğin duyguları nasıl kuvvetlendirdiğini ve anlatım gücünü artırdığını gösteriyor. Her üç filmde müzik görüntünün anlatım gücünü oluşturur. ANAHTAR SÖZCÜKLER: Major ve minor tonaliteler, Orkestrasyonda yoğunlaşma, Zaman ölçüsünün görüntüye etkileri, Müzikte insan sesi ve etkileri. IV
dc.description.abstractABSTRACT OPERA FUNCTIONING AS NARRATIVE IN FILMS: Apocalypse Now - Godfather, Part III - Philadelphia Benal Tannsever Ph. D. Program in Art, Design and Architecture Supervisor: Prof. Dr. Bülent Özgüç May, 2001 This thesis examines the opera-film-music relationship from various points of view. With all the technical advances in the film industry, music for the films is still composed in the late nineteenth century, romantic style. We will try to offer some answers related to this subject. In the three films selected for analysis, music and visuals exit in contrapuntal relationship. Music becomes the third dimension next to words. Francis Ford Coppola is one of the most knowledgeable composers for using music in films. His first film in analysis is Apocalypse Now, where music is utilized as part of the drama. In Godfather, Part III music moves and develops together with the plot. The third film in anaysis is Philadelphia, directed by Jonathan Demme. The music is utilized to intensify emotions and the drama of the film. In all three films, music becomes the narrative of the visuals. KEY WORDS: Major and minor tonalities, The intensifying of orchestration, The meter affecting the flow of the picture, The effect of human voice in film music. men_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleOpera functioning as narrative in films Apocalypse Now, Goodfather Part III, Philedelphia
dc.title.alternativeOperanın filimlerdeki anlatım gücü Apocalypse Now, Goodfather Part III, Philedelphia
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmFilm music
dc.subject.ytmFilm
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmOpera
dc.identifier.yokid105685
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid103685
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess