Show simple item record

dc.contributor.advisorUral, Sibel
dc.contributor.authorAkbay, Saadet
dc.date.accessioned2020-12-04T09:13:38Z
dc.date.available2020-12-04T09:13:38Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69445
dc.description.abstractÖZET TEMEL TASARIM ÖĞRENCİLERİNİN RENK KARARLARINDAKİ SEZGİSEL VE ANALİTİK YAKLAŞIMLARININ İNCELENMESİ Saadet Akbay îç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Dr. Sibel Ertez Ural Eylül, 2003 Renk kişisel bir tercih, deneyim ve sezgisel bir duygu ya da teori ve bilim olarak tammlanabilir. Tasarım eğitimi rengi, gerekçelendirme yoluyla bilimsel bir teori olarak kabul etmiştir. Temel tasarımdaki renk eğitimi, tasarım öğrencilerin renk karalarını, değerlerini ve sezgisel yaklaşımlarını geliştirerek, terbiye ederek, bilgiyle destekleyerek ve donatarak analitik yaklaşımlara ulaşmalarım amaçlamıştır. Bu anlamda, bu çalışma esas olarak Bilkent Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı bölümünde, temel tasarım öğrencilerinin sezgisel ve analitik yaklaşımlarındaki renk kararlarının aşamalı ilerlemesini estetik değerlendirmeler yoluyla incelemiştir. Araştırma sonuçlan temel tasarımdaki renk eğitimi boyunca, öğrencilerin kişisel ve sezgisel yaklaşmılarmdaki renk karar eğilimlerinde düşme olduğunu, ve bilgi tabanlı ve analitik yaklaşmılanndaki eğilimlerinde yükselme olduğunu göstermektedir. Anahtar Kelimeler: Renk, Renk Eğitimi, Estetik Değerler, Karar Verme iv
dc.description.abstractABSTRACT AN ANALYSIS OF BASIC DESIGN STUDENTS' INTUITIVE AND ANALYTIC ATTITUDES IN COLOUR DECISIONS Saadet Akbay M.F.A. in Interior Architecture and Environmental Design Supervisor: Dr. Sibel Ertez Ural September, 2003 Colour can be defined as a subjective preference, an experience and an intuitive sense, or as a theory and a science. Design education regards colour as a scientific theory by means of reasoning. The design students' colour decisions, values, and intuitive attitudes are aimed to be developed and cultivated by colour education in basic design, and supported and equipped by knowledge towards analytical attitudes. Thus, the major concern of this study is to analyze the progression of basic design students' intuitive and analytical attitudes in colour decisions by means of aesthetic values in case of Interior Architecture and Environmental Department of Bilkent University. The results of the research show that during the progression of colour education in basic design, the students' colour decision tendencies towards subjective and intuitive attitudes have a decrease and their tendencies towards knowledge-based and analytical attitudes have an increase. Keywords: Colour, Colour Education, Aesthetic Values, Decision-Making men_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleAn Analysis of basic design students intuitive and analytic attitudes in colour decisions
dc.title.alternativeTemel tasarım öğrencilerinin renk kararlarındaki sezgisel ve analitik yaklaşımlarının incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmColors
dc.subject.ytmBasic design
dc.subject.ytmDesign education
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmDesign
dc.identifier.yokid142187
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid137635
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess